Jurnal de călătorie în imagini, realizat cu Panasonic GX80 (A doua parte)

Recunosc că am fost tare norocoși în vacanța acestui an. Am avut parte de o vreme în general frumoasă, cu mult soare, temperaturi rezonabile, rare fiind ploile și fără să reușească a ne da peste cap planurile turistice.

Am condus aproape 6000 de kilometri și am descoperit locuri de vis pe care le-am vizita cu drag și cu o altă ocazie. Majoritatea în Alpi și în proximitatea lor, zonele vizitate fiind Styria (Austria), Salzkammergut (Austria), un pic Bavaria (Germania) și la final lacul Bled din Slovenia.

Am vizitat castele, pentru că sunt unele dintre obiectivele noastre turistice favorite, orășele frumoase dar am făcut și destule drumeții pe munte și în jurul unor lacuri.

panasonic_gx80_7

Și pentru că dintr-o astfel de vacanță ar fi păcat să nu ne întoarcem acasă cu amintiri memorabile, pe care să le arătăm și familiei sau prietenilor noștri, am avut la noi unul dintre cele mai performante instrumente de captat amintiri ale momentului – anume camera foto mirrorless Panasonic GX80.

Prima parte a jurnalului nostru de călătorie este disponibilă aici. Este momentul acum să continuăm cu alte imagini din vacanța de vară, căreia îi ducem dorul deja. Imagini foto, panorame dar și videoclipuri, toate captate cu această cameră foto Panasonic GX80.

1 iulie 2016

A fost una dintre cele mai frumoase zile ale vacanței, când am văzut locuri frumoase, care ne-au rămas în suflet pentru totdeauna.

0.dachstein_dimi

Dimineața era senină în Schladming, doar masivul Dachstein era împresurat de nori. Chiar am făcut un scurt time lapse cu telefonul în acea dimineață.

După ce ne-am băut cafeluța, am plecat către Gmunden, un oraș pe malul lacului Traunsee. Acolo urma să vizităm castelul Ort, unul cu o poziționare fotogenică, pe lac.

0.ort_1

0.ort_2

0.ort_3

Mai multe imagini de acolo puteți vedea aici. Cum la Schloss Ort nu am văzut mare lucru, doar am admirat arhitectura lui exterioară și poziționarea lui idilică pe lac, am plecat mai departe către castelul Traunsee.

0.traunsee

Dar nici aici nu am avut noroc, nu l-am putut vizita la interior. Așa că am plecat mai departe, către lacul Gosausee, lacul cu cea mai frumoasă panoramă din toată regiunea Salzkammergut.

0.gossausee_panorama_1

Un peisaj superb acolo, cu acel lac împresurat de munți înalți cu creste ascuțite. A fost o după-amiază perfectă pe malul lacului Gosausee.Ne-am plimbat în jurul lacului timp de vreo 2 ore, ne-am bălăcit puțin în apele lui limpezi, am stat la terasa cabanei de pe lac.

Alte imagini, mai jos.

Tot acolo am ascultat și sunetul apei, prin intermediul unei pâlnii montate special.

Mult mai multe imagini de pe lacul Gosausee, aici.

Seara, în timp ce ne întorceam către hotel, am oprit să pozez o minunăție de curcubeu care răsărise deasupra Styriei. Tocmai plouase acolo.

0.curcubeu_1

0.curcubeu_2

0.curcubeu_3

Și ziua s-a încheiat cu un apus roșu, de vis, deasupra masivului Dachstein.

0.apus_1

2 iulie 2016

În această zi am preferat să facem o drumeție pe munte, către Lacul Oglindă – Spiegelsee.

1.spiegelsee_panorama

Am mers pe munte, ne-am bucurat de natură și de frumosul lac Spiegelsee în care se oglindea masivul Dachstein.

Mai multe impresii despre această drumeție, plus mult mai multe poze, aici.

3 iulie 2016

Luni, 3 iulie, am mers către Castelul Vrăjitoarelor, Moosham.

2.moosham_1

2.moosham_2

2.moosham_3 2.moosham_4

2.moosham_5

A fost o vizită interesantă, în care am aflat amănunte despre întâmplări sumbre ale întunecatului Ev Mediu austriac. Mai multe detalii aici.

După amiaza, pe o vreme destul de înnorată, ne-am plimbat relaxați în jurul lacului Bodensee.

3.bodensee_1

3.bodensee_2

Pentru ca seara să mângâiem frumoșii căluți din Filzmoos, un orășel în care ne simțim de fiecare dată excelent.

4.cai_filzmoos_1

4.cai_filzmoos_2

4.cai_filzmoos_4

4 iulie 2016

A fost o zi în care am stat mai mult pe drumuri, fără un scop precis. Am făcut puțin shopping în Salzburg, pentru ca mai după amiază să descoperim un orășel frumos pe malul lacului Wolfgangsee. Despre St. Wolfgang im Salzkammergut este vorba, un orășel pe care avem de gând să-l mai vizităm cu o proximă ocazie.

5.wofgangsee_1

5.wofgangsee_2

wolf_1

5 iulie 2016

Se anunța o zi superbă încă de dimineață.

panorama

Așa că se impunea încă o drumeție, de data asta către Stoderzinken.

Unde am văzut live cum se ridică în aer o parapantă. Mai multe impresii și imagini din această drumeție, aici.

6 iulie 2016

Cea mai tristă dimineață a vacanței. După 10 nopti petrecute în Schladming și în Alpi trebuia se plecăm. Frumoasa noastră vacanță era pe terminate.

7.bled_1

Dar ne-am oprit pe malurile lacului Bled, locuri care ne-au plăcut foarte tare și pe care plănuim să le vizităm într-un viitor apropiat.

Mai multe imagini de acolo, în continuare.

Impresii despre camera foto Panasonic GX80

Acum, la final a venit momentul să vă detaliez câteva impresii despre camera foto Panasonic GX80.

Am avut-o permanent cu mine prin Alpi, prin orășele, pe la castele sau la plimbările din jurul lacurilor. Am preferat la fiecare ocazie să o port doar pe ea, împreună cu obiectivul 12-32mm, fără alte accesorii sau vreo geantă în care să am și celelalte obiective. Pentru comoditate în utilizare, pentru libertate de mișcare. Și mi-a fost de ajuns pentru a obține rezultate foto-video de calitate, pe care să le privesc ulterior cu plăcere.

Panasonic GX80 este o cameră care îmi place în primul rând datorită design-ului. Dispune de o construcție de calitate, așa cum ne-au obișnuit japonezii de la Panasonic, este robustă, este construită pentru o utilizare intensivă. Recomand totuși să vă purtați cu grijă cu ea, să nu o scăpați din mână sau să intre în contact cu lichidele.

Are tot ceea ce trebuie pentru a se face utilă și fotografilor avansați, nu numai moduri automate și inteligente performante.

• Un mic grip, util pentru o prindere eficientă în mână.
  • Vizor electronic, util pentru o încadrare mai exactă.
  • Ecranul se vede destul de bine și în zilele puternic însorite.
  • Ecranul este rabatabil, astfel că pot fi abordate fără reținere unghiurile dificile. De exemplu când vrei să faci poze la firul ierbii fără să te trântești pe burtă sau când ai de făcut un cadru de sus, cu mâinile întinse.
  • Camera permite un control manual avansat. Are rotițe pentru controlul rapid al timpului de expunere și al deschiderii diafragmei. Iar ceilalți parametri importanți de fotografiere pot fi accesați la fel de rapid.
  • Are și un papuc pentru atașarea unui blitz suplimentar sau al unui microfon mai performant.

La capitolul autonomie pot spune că sunt mulțumit de comportamentul ei, reușind să captez chiar și 550 de cadre într-o singură zi, cu o singură încărcare și cu ecranul de 3 inchi activ, nu prea m-am folosit de vizor. Recunosc că am avut grijă să o opresc de fiecare dată după ce pozam sau filmam. Așa că am folosit micuțul comutator on/off destul de frecvent.

Mai mult, este una dintre camere de nouă generație care permite încărcarea prin intermediul unui port micro USB. Astfel că poate fi încărcată fără probleme chiar și la o baterie externă de telefon. Mi se pare o facilitate excelentă atât pentru cei care fac multe poze, cât mai ales pentru videografi sau când aparatul este pus pe trepied pentru captarea unui videoclip time-lapse.

Ce am mai apreciat la camera Panasonic GX80:

• Faptul că focalizează repede, că declanșează imediat, chiar și în condiții slabe de iluminare
  • Că permite alegerea zonei de clar printr-o simplă apăsare cu degetul pe ecranul tactil. de asemenea, permite schimbarea dimensiunii zonei de clar.
  • Sistemul de stabilizare optic eficient, util în special la filmare
  • Că filmează la rezoluție 1080p/60fps, pentru imagini video mai fluide. Filmează și la rezoluție 4K.
  • Că are buton de filmare independent, pentru declanșarea imediată a sesiunii video
  • Că permite fotografierea în timpul filmării
  • Că are Wi-Fi, util la transferul fotografiilor imediat pe un smartphone.

Interesantă este și funcția post-focus, care permite alegerea punctului de clar ulterior captării cadrului. Recunosc că am uitat pur și simplu să testez această funcție.

Specificațiile complete ale camerei Panasonic GX80 sunt disponibile pe site-ul oficial al Panasonic România.

Camera Panasonic GX80 are un preț în jurul a 1000 de Euro, la kit cu obiectivul 12-32mm. La noi în țară încă nu este comercializată, deși și-a făcut apariția pe site-ul f64.ro.

Please follow and like us:

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.