O vară cu ASUS Zenfone 6 – Prin Slovacia și Polonia, în câteva frumoase instantanee (2)

Promiteam în articolul anterior că voi reveni cu alte instantanee realizate cu ASUS Zenfone 6 în această vară. Un smartphone complet, pe care îl folosesc de aproape două luni și jumătate și care se poate dovedi un real suport pentru orice turist sau călător, după cum mi-a dovedit și confirmat pe toată această perioadă de utilizare.

Practic, ASUS Zenfone 6 este un adevărat smartphone de top, cu toate funcțiile necesare și un comportament care poate mulțumi chiar și pe cei mai pretențioși utilizatori. Are o fișă hardware puternică, utilă pentru orice gen de aplicație, cu o autonomie de invidiat, un ecran generos și care se vede excelent, plus un sistem foto-video capabil de rezultate de cea mai bună calitate în toate condițiile de fotografiere și filmare.

Mi-a fost un companion de nădejde atât pentru informare, pentru navigare în locurile în care trebuiam să ajungem, cu mașina sau la pas, pentru traducerea textelor din limbile slovacă și poloneză în timp real cu aplicația Google Translate și camera din dotare, pentru socializare și comunicare, pentru realizarea de imagini deosebite din locurile frumoase prin care am fost și care vor rămâne în continuare amintiri extraordinare pentru familia noastră.

Este un adevărat rival pentru smartphone-urile cu mult mai scumpe, din toate punctele de vedere. Cel puțin eu așa consider.

Dar să revenim la titlu – dacă în prima parte a verii am fost prin Munții Rila din Bulgaria și prin Grecia, la numai câteva săptămâni distanță am mai petrecut o mică vacanță în Slovacia, în special în Munții Tatra, plus încă două zile în Polonia.

Unde ne-am simțit excelent, am descoperit locuri superbe, cu peisaje minunate, dar și o Slovacie care merită să fie vizitată, cu tot arealul de obiective turistice. După cum am spus deja pe blogul meu de călătorii, hailaplimbare.ro.

Primele imagini din Slovacia le-am făcut chiar de pe șosea, în timp ce ne îndreptam către Munții Tatra. Când doamna mea ținea scorul din finala de la Wimbledon, dintre Simona și Serena. Pe drum, în timp ce conduceam, am aflat că românca noastră a câștigat, ce bucuros am fost. Vacanța din Slovacia începea sub auspicii dintre cele mai bune.

Pe șosea prin Slovacia

Iar prima seara petrecută în Munții Tatra a fost de neuitat. Am asistat la un apus magic, într-o plimbare în jurul lacului Strbske Pleso.

Mai multe impresii pe hailaplimbare.ro.

A doua zi, care se anunța ploioasă, am preferat să vizităm obiective turistice culturale, tradiționale și istorice, pentru că nu prea doream să ne aventurăm pe cărări de munte sub amenițarea stropilor de ploaie.

Am fost în sătucul Cicmany, de altfel unul dintre cele mai frumoase din Slovacia…

(mai multe imagini de acolo pe hailaplimbare.ro)

… am asistat la o câmpenească cu armonici în Muzeul Satului Slovac…

… și am condus pe șosele înconjurate de superbe peisaj rurale…

… pentru ca ziua să o încheiem într-un tur cu 680 de trepte la Castelul Orava, unde a fost filmat Nosferatu, în anul 1922.

(mai multe imagini de acolo pe hailaplimbare.ro)

Unde am fost primiți cu salve de tun și am asistat la un spectacol medieval.

Vremea s-a îndreptat, așa că au urmat trei zile de forță pe câteva dintre traseele frumoase din Munții Tatra. Sincer să fiu, am fost chiar norocoși, am avut parte de vreme superbă, deși la plecarea din țară prognoza nu era tocmai favorabilă.

Lunea, primul traseu, aproape 10 ore din Tatranska Lomnica la Skalnate Pleso, sus pe munte către Zelene Pleso și înapoi, pe lângă munte, pentru că eram deja rupți…

Mai multe impresii din acea zdravănă drumeție, pe hailaplimbare.ro.

Ba chiar am asistat la o acțiune de salvare ca în filme, cu un nene curajos agățat cu o frânghie de elicopter…

Deși eram obosiți după plimbarea anterioară, marțea am mers tot pe munte, către cascada Skok și un pic mai sus.

Mai multe imagini de acolo, pe hailaplimbare.ro

A treia zi cu soare în Munții Tatra, încă o excursie de aproape 8 ore – din Strbske Pleso către Popradske Pleso și apoi la Zabie Pleso, pe traseul care duce către vârful Rysy.

Mai multe impresii din această drumeție, pe hailaplimbare.ro

Deși eram rupți de oboseală după aceste trei zile, am fost tare încântați că apucasem să mergem un pic și pe cărările din Munții Tatra.

Joia ne-am luat la revedere de la Slovacia și am mai mers pentru încă două zile în Polonia, unde am atacat obiective turistice mai domestice, mai puțin solicitante din punct de vedere fizic. Aveam vreo două trasee în plan prin Tatra polonezi dar îmi era teamă că sar companionii mei de vacanță la gâtul meu, că erau cam obosiți…

Ne-am plimbat la ceas de seară prin stațiunea de munte în care eram cazați, ca la Moieciu, permanent cu o panoramă superbă asupra Munților Tatra…

… iar la întoarcere către hotel ne-am împrietenit cu o gașcă veselă de thailandeze…

Please! Join us for a photo!

… am vizitat un castel, Niedzica, care nu avea tur și în limba engleză…

… și ne-am plimbat cu vaporașul pe un lac de acumulare.

Și ne-am minunat de frumoasele peisaje poloneze ce ne-au ieșit în cale.

Mai multe impresii din cele două zile poloneze, pe hailaplimbare.ro.

Și cam aceasta a fost selecția de imagini din vacanța de vară petrecută prin Slovacia și un pic prin Polonia, în proximitatea Munților Tatra.

Clar, foarte puține dintre cele câteva mii realizate. Dar care vă pot face idee de ce vă așteapta acolo, dacă v-am făcut curioși să mergeți, dar și de cum se comportă cel mai bun smartphone de până acum al taiwanezilor de la ASUS, binînțeles, la capitolul foto-video.

Sperăm că vremea va fi frumoasă în următoarele weekend-uri, pentru a realiza frumoase instantanee și pe cărările din munții noștri… Vă țin la curent!

Please follow and like us:

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.