Rezultatele afacerilor Kingston in Romania

Dl. Pawel Smigielski - Director Europa de Est

Kingston Technology Inc., prin D-nii Gabriel Gidea  (noul director de dezvoltare pentru Romania) si Pawel Smigielski ( Director Europa de Est), au prezentat astazi rezultatele financiare  ale anului 2010 pentru piata locala. In general, oficialii companiei s-au aratat multumiti de rezultatele acesteia pe micuta noastra piata dar au tinut sa remarce faptul ca inca mai este loc de o crestere substantiala.

 


Dupa cum vedeti, rezultatele nu sunt deloc rele. Chiar daca in numar de unitati vandute se constata o scadere de la 690.000 unitati la 630.000 unitati, cifra totala de afaceri a fost 10,5 milioane USD, cu 13% mai mult decat in 2009, cand valoarea totala a vanzarilor a fost de 9,3 milioane USD.

Evolutia pozitiva se datoreaza dezvoltarii segmentului DRAM, cu 13% plus in comparatie cu anul trecut, pana la atingerea unei valori de 5,6 milioane USD, adica 53% din veniturile locale ale companiei. Segmentul Flash a inregistrat o crestere valorica de 11%, atingand pragul de 4,9 milioane USD. De asemenea, Kingston este nr. 1 in Romania pe piata DRAM, cota lor fiind de aproape 26% in 2010.

„Alegerea capacităţilor de memorie mai mari, precum şi ascensiunea puternică a tehnologiei DDR3 faţă de DDR2 sunt principalii factori ce au determinat dezvoltarea afacerii, tendinţa generală pe care am observat-o în rândul consumatorilor fiind de achiziţionare a produselor value, de mari capacităţi, dar şi a produselor destinate entuziaştilor”, adaugă Gabriel Gîdea, director de dezvoltare Kingston Technology România, Bulgaria şi Moldova.

USB

In 2010 Kingston au vandut in principal memorii USB de 4 GB (48%), 21% din total fiind alocate capacitatilor de peste 16 GB. Nici la cota de piata nu stau mai rau, un 32% pe segmentul de memorii flash si stick-uri de memorie USB. Tot numarul 1 in Romania.

SSD

Vanzarile de SSD-uri au crescut spectaculos in 2010 fata de 2009, s-au triplat chiar. Dar, in numar de unitati, inca nu putem spune ca in Romania a fost o cerere importanta, cateva mii de bucati nefiind deloc un ordin de marime de luat in seama la nivel mondial. Parerea mea. Inca suntem “vai de mama noastra”. 😀

Totusi, cei de la Kingston sunt optimisti si considera ca Romania are cel mai mare potential de crestere a vanzarilor, tinand cont de numarul de locuitori. Dupa cum vedeti, tari cu o populatie sub cea a Romaniei, pe cap de locuitor, cheltuie mai mult pe produse Kingston. Chiar si Bulgarii. Eu cred ca situatia este data de realitatea economica, un dezastru in Romania.

In viziunea lor, topul ar trebui in curand sa arate in acest fel: 1. Polonia, 2. Cehia, 3. Romania. Sa speram ca asa va fi, am si eu retinerile mele.

Gama curenta de produse Kingston include memorii pentru calculatoare personale, dispozitive USB si memorii flash pentru telefoane mobile si aparate foto/video.

Anul 2010 a fost marcat de o diversificare a gamei HyperX, prin lansarea noilor module HyperX blu, HyperX LoVo si HyperX H2O.

Kingston a extins si gama de SSD-uri cu noile serii V100, V100+, V180 si S100, ce ofera performante superioare, noi dimensiuni, dar si o noua functie de colectare a erorilor ce extinde gradul de utilizare a SSD-urilor pentru sistemele de operare non-compatibile cu tehnologia TRIM.

Au introdus si primul stick USB 3.0, modelul Data Traveler Ultimate 3.0, unul dintre cele mai interesante produse de acest gen de pe piata. Foarte interesante vitezele de transfer pe care cei de la Kingston ni le arata in fotografia de mai sus. Valori care le fac cu siguranta pofta posesorilor de colectii multimedia HD sau chiar profesionistilor in domeniul video.

Obiectivele companiei pentru 2011 includ cresterea cantitativa a segmentului Flash cu 20% si a business-ului DRAM cu 15%. Reprezentantii companiei se asteapta ca segmentul HyperX (memorii pentru entuziasti) sa reprezinte 20% din valoarea totala a unitatii de business ValueRAM, din punct de vedere valoric.

Foarte interesante au fost si preturile viitoare ale DDR3 pe care Dl. Smigielski le-a avansat. Se pare ca modulele de memorie DD3 vor suferi o scadere drastica a pretului, de cel putin 50%, in decursul urmatoarelor 6 luni. Totul se datoareaza investitiilor masive  facute in productia acestor componente de catre companiile producatoare de memorii RAM, Samsung de exemplu.

2011 va fi anul SSD-ului, zona pe care se asteapta o crestere de 100%, datorita avantajelor pe care această tehnologie le poate oferi (performante mai bune, securitatea datelor si autonomie sporite). Si, sincer sa fiu, acum dupa ce mi s-au dus pe apa sambetei datele de pe al 3-lea hard disk extern anul asta, cred ca merita. De asemenea, USB-ul 3.0, pe fondul cresterii vanzarilor de placi de baza si notebook-uri dotate cu această tehnologie în 2011, va urma acelasi trend.

Partenerii Kingston Technology in Romania sunt: Asbis Romania, Asesoft Distribution, Avenir Telecom, Avnet, Complet Electroserv, ElkoTech, Logicom IT Distribution, R.H.S. Company, World Comm.

3 thoughts on “Rezultatele afacerilor Kingston in Romania

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *