Asus Lamborghini VX7 – Terra dei Motori
O noua tema in concursul Blogwars: “Prin cea de-a patra temă de luptă vrem să vă dezlățuim imaginația: faceți o paralelă între operarea laptopului VX7 și conducerea bolidului Lamborghini. Pornind de la design ca punte de legătură între cele două, descrieți o cursă IT cu ASUS-Lamborghini VX7. Destinația este la liberă alegere. Viteza de rulaj ține de cutezanța fiecărui războinic finalist. Atmosfera stă în puterea cuvintelor alese.”
Voi incerca o scurta povestire ancorata cat de cat in realitate. Sper sa va placa.
Andiamo…
Terra dei Motori
Kim Lee Sung privi oarecum emotionat masina din fata lui, apoi isi puse cu miscari sigure casca galbena pe cap. Era momentul pe care il asteptase de cand sosise aici, cel in care va stapani “monstrul de metal”. Sau macar va incerca…
Venise de aproape o saptamana in Sant’Agata Bolognese, o localitate situata intre Modena si Bologna, in inima Taramului Motoarelor, “Terra dei Motori” cum mai era supranumita. Nu era in vacanta, desi locurile si oamenii de aici il fascinau si i-ar fi placut sa aiba mai mult timp liber. Se afla in vestita fabrica Lamborghini, mai bine zis se documenta in vestita fabrica Lamborghini. Era project managerul noului laptop pe care firma sa il dezvolta impreuna cu italienii. Insusi Mister Jerry Shen il trimisese in vizita aici, pentru a simti si a experimenta pe viu atmosfera din fabrica italiana. Impreuna cu el mai venisera inca doi colegi responsabili cu designul viitorului laptop.
Fusesera intampinati chiar de catre Presidente, Stephan Winkelmann, un neamt carismatic nascut la Berlin care acum era seful Lamborghini. Acesta ii asigurase ca vor vizita toata fabrica, vor avea ocazia sa urmareasca toate procesele tehnologice prin care trece fabricarea unei frumoase Lamborghini, de la concept, la design si pana la asamblare si testare. Chiar il desemnase pe Signore Manollo, unul dintre cei mai batrani ingineri, sa le fie gazda si ghid.
In prima zi au vizitat muzeul, au vazut si au simtit istoria locului. Ghid le-a fost chiar batranul inginer, o enciclopedie ambulanta in materie de Lamborghini. Le-a povestit amanuntit despre toate modelele, motorizarile, anii in care fusesera lansate si multe alte amanunte interesante. Au fost incantati de aproape toate modelele expuse acolo, de la batranele 350GT si 400 GT, pana la mai noile Diablo, Murciealago, Reventon sau Aventador. Nu au putut sa nu remarce caracteristile comune tuturor: avangarda, stil, dinamica, forta, putere. De la inceputuri si pana acum. Fiecare model s-a remarcat in momentul in care a fost lansat, a fost unic, a fost special, a fost deosebit.
In urmatoarele zile au vizitat fabrica, de la atelierele in care sa faceau cele mai neinsemnate suruburi si pana la vopsitoria robotizata si liniile de asamblare. Au remarcat rigurozitatea procesului tehnologic, foarte asemanator celui din fabricile lor tigh-tech, chiar daca multe procese erau realizate manual. Nu au putut sa nu observe grija pe care tehnicienii de acolo o acordau fiecarui proces tehnologic, rabdarea si atentia cu care asamblau fiecare piesa, componenta sau ansamblu in parte. Perfectionismul era starea de spirit generala, orice detaliu, orice finisaj era lucrat la standardele cele mai inalte de calitate, un aspect pe care si ei trebuiau sa-l aiba in vedere. Noul laptop trebuia sa respecte atat liniile de design ale unui bolid veritabil dar si finisajele si constructia desavarsite.
Ieri, o vizita la fel de interesanta, avusese loc in birourile de design. Aici i-au intalnit pe toti cei resposabili in procesul de creatie: de la designeri, graficieni si pana la ingineri proiectanti, toti preocupati sa dezvolte cea mai frumoasa, mai atragatoare, mai dinamica si mai puternica masina sport din lume. Au avut acces la colectie eletronica de imagini, de proiecte, au vazut cele mai faimoase schite. Au discutat cu oamenii de acolo, veniti din aproape toate colturile lumii, au incercat sa patrunda si sa inteleaga ideile, spiritul lor. Grija pentru detalii si aspect incepea chiar de aici, din aceste birouri. Ei stabileau toate detaliile constructive, pe care, ulterior, liniile de asamblare le transpuneau perfect in realitate.
Astazi, dupa atatea discutii si intalniri, venise momentul mult asteptat. Se aflau pe pista de incercari aflata in vecinatatea fabricii. Dupa ce au vazut cum se construieste un Lamborghini, acum il incercau, trebuiau sa simta si cum este atunci cand il conduci. Era o parte importanta a experientei. Poate cea mai importanta si mai interesanta. Venisera inca de la prima ora. Mai intai au participat la doua cursuri in care au invatat, de la personalul specializat, tainele conducerii in parametri eficienti ai unui Lamborghini, apoi, pentru inca o ora, si-au testat indemanarea pe un simulator auto de ultima generatie.
Tocmai urcase in masina, erau pe pista, el la volan, in dreapta un pilot profesionist care ii va da indicatiile necesare pe traseu. Din cauza castii, aproape ca nu auzea nimic din ceea ce se intampla in jurul lui. Pilotul ii batu usor in casca, apoi ii facu semn sa apese butonul pentru activarea comunicatiilor. Apasa pe el si imediat auzi in casca, intr-o engleza cu puternic accent italian:”Ma auzi?”. Dadu din cap si raspunse:”Perfect”. “Ok, porneste motorul!”. Kim apasa pe butonul de pornire. Imediat simti vibratiile puternicului motor si percepu zgomotul sau surd, trezise monstrul. Apasa de doua ori, scurt, pe acceleratie. Simti cum ii urca sangele in obraji, cum il cuprinde o puternica senzatie febrila. “Sa-i dam drumul” ii spuse pilotul din dreapta. Cupla prima viteza si apasa puternic pe acceleratie…. Bolidul zvacni nervos si se pierdu intr-un nor de fum. Kim simti cum forta acceleratiei il impinge puternic in scaun dar nu ridica piciorul de pe pedala, totul era fantastic…
Dupa 30 de minute masina condusa de el a iesit de pe pista. S-a dat jos euforic si cu zambetul pe buze, inca sub efectul adrenalinei, care ii stapanea toate simturile si care il va domina inca multe zile de acum incolo.
Acum stia ce are de facut, stia cum va trebui sa arate dar si cum sa se comporte noul laptop… Invatase multe aici, in Terra dei Motori…
Cam aceasta a fost scurta mea povestire. Eu asa cred ca s-au petrecut lucrurile. Sau ca asa ar fi trebuit sa se petreaca. Cred ca, inca din 2006, de la primul model Asus Lamborghini, inginerii si designerii taiwanezi au mers si in Italia pentru a vedea cum se face un adevarat Lamborghini. Nu vom sti niciodata sigur cum a fost, totul va ramane de domeniul fictiunii.
Personal Stuff – Credeati ca scapati?
Chiar daca suntem cu “plinul” pe terminate, mai avem atat cat sa ne ajunga si pentru opiniile mele personale, pentru impresiile mele in legatura cu acest produs, unul pe care recunosc ca l-am turat putin.
Noul Asus Lamborghini VX7, fata de scurta povestire de mai inainte, nu este deloc fictiune. Este un laptop de gaming care intruneste acele calitati Lamborghini de care aminteam inainte: avangarda, stil, dinamica, forta, putere.
Din punct de vedere al stilului, al design-ului, VX7 reflecta intru totul sportivitatea bolizilor adevarati. Aspectul exterior are linii taioase, agresive, aerodinamice, chiar si stopurile rosii ornamentale din spate sunt asemanatoare celor ale unui Lamborghini adevarat (da, modelul Murcielago LP760-4 Super Veloce din imaginea de mai sus). Capacul ecranului a fost realizat din aceeasi fibra de carbon metalizata care este utilizata la spoilerul masinii. Intregul sau aspect inspira sportivitate, rapiditate sau, mai corect spus, putere de procesare superioara!!! Una Bestia Nera, cum il numeam nu demult.
Si, pentru o experienta cat mai completa, suprafata de sprijin a palmelor a fost acoperita cu un strat de piele, cu finisaje cusute manual, asemenea tapiteriei de pe bordul masinilor de lux. Palmele utilizatorilor se vor simti extraordinar atunci cand se vor sprijini pe aceasta suprafata.
Cred ca v-ati dat seama singurei ca sunt cateva asemanari intre masina si laptop. Se vede ca designerii si inginerii Asus au pus osul si imaginatia la treaba, construind un produs de exceptie, poate cu aceeasi notorietate in lumea laptopurilor pe care o au si masinile Lamborghini in cea auto. Un produs avangardist…
Dar, fara o motorizare la acelasi nivel parca nu era complet, nu? Pot spune ca nici la acest capitol nu sta rau deloc mititelul. Are un propulsor in 4 nuclee Intel Core i7-2630QM la 2Ghz, o cilindree de 16GB memorie RAM si o turbina Nvidia GeForce GTX 460M, un set-up tocmai bun sa va duca la viteze ametitoare in cele mai solicitante programe. O configuratie care poate asigura norocosilor posesori accesul atat in programe uzuale, in cele de vizualiare si editare video dar si in jocuri de ultima generatie. Puteti face cu el aproape orice.
Mai multe despre performantele sale, cat prinde la ora, in cat timp prinde 100 MB/s, consumul pe birou sau in afara lui, garda la sol sau greutatea, gasiti atat in review-ul meu cat si al colegilor de breasla:
– http://laptopnews.ro/review-asus-lamborghini-vx7-bolid-de-lux-pentru-birou.html
– http://www.notebookreview.ro/reviews/Review-ASUS-Automobili-Lamborghini-VX7-76
– http://www.go4it.ro/laptopuri/asus-vx7-lamborghini-domnilor-porniti-motoarele-8928020/
Gata, s-a terminat combustibilul. Opresc la prima benzinarie… 😀
Cam slabuta la specificatii, “bestia” asta….
Am vazut altele si mai si, cu procesor mai rapid si 560GTX, nu 460 care este de anul trecut. Si cu pret mai mic, ce-i drept, nu cu acest design, dar sincer, un Lexus cu motor de Logan nu isi doreste nimeni :), poate invers 🙂
ai dreptate, un 560 ar fi fost mai bun. dar eu m-as multumi si numai cu atat.. 😀
marketing-ul nvidia straluceste bine inca odata intre fanboii nvidia :)).
diferenta dintre un 460 si 560 este de 5% la performanta, a se vedea aici, jos de tot, la 3dmark06:
http://www.notebookreview.ro/reviews/Review-ASUS-Automobili-Lamborghini-VX7-76/Performanta:660
Cum am mai spus și altă dată, ceva probleme cu paragrafele care sunt puțin haotice. Cu toate astea, povestea e bună. Cea mai bună (a ta) de până acum. 🙂
Pingback: » Asus ROG G74 – Personal Super Gaming (Remake)