La răcoare, la aerosoli, la salina de la Praid

Weekendul ce tocmai a trecut am fost plecați departe de arșița și canicula Bucureștiului, prin în inima Ardealului. Ieri, chiar am preferat să coborâm la răcoare, în salina de la Praid.

Am plecat de dimineață din Sighișoara, șoseaua către Praid fiind aproape liberă, doar câteva mașini ieșindu-ne în cale. Drumul excelent, cu peisaje frumoase de o parte și de alta, condusul prin acele locuri fiind o adevărată plăcere. Recunosc că șoselele Transilvaniei, care șerpuiesc printre dealuri și prin satele săsești sau secuiești, îmi sunt tare dragi, deși originile mele sunt în predominant sudice, regățene.

Brusc, când am ajuns în Praid, totul s-a animat, s-a aglomerat, se vedea și se simțea că este o localitate de interes turistic. Multă lume, mașini, o grămadă de chioșcuri și tarabe care vindeau tot felul de produse pe bază de sare. Am văzut acolo mașini din toate regiunile țării, nu numai din județele învecinate sau din Ardeal.

Am găsit loc de parcare imediat (5 lei pe zi) și am mers să ne luăm bilete. Acestea au un preț de 20 de lei pentru adulți și 12 lei pentru elevi. Apoi ne-am urcat într-un autobuz albastru care ne-a dus direct în mină. După scurta călătorie cu autobuzul, am mai coborât vreo 100-150 de trepte pentru a ajunge în imensele saloane ale minei de sare.

Acolo, jos, chiar mi-a plăcut cum a fost organizată și amenajată salina. Foarte multe mese și scaune pentru turiști, locuri special amenajate de joacă pentru copii, cu leagăne și tobogane, chiar și un adevărat spațiu de cult creștin, în care am impresia că se țin slujbe. Urmează atât de utilele toalete, chioșcuri cu diverse răcoritoare, snacks-uri sau cafea, plus zone cu acoperire Wi-Fi, unde am întâlnit o mulține de turiști veniți cu laptopurile. Să nu uit de un restaurant cu autoservire, poziționat strategic la ieșirea turiștilor lihniți de foame după atâta cură cu aerosoli.

Am stat acolo vreme de câte ceasuri, ne-am răcorit, ne-am relaxat, am tras adânc în piepturi aerul cu miros de sare incinsă, ne-am bucurat de tot ceea ce ne-a oferit acel loc. Cu siguranță vom mai ajunge pe acolo cândva, poate pentru mai multe zile.

Câteva imagini, mai jos.

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.