Câteva ore la mare, la Corbu

Aseară m-a apucat damblaua și am zis că weekend-ul ăsta este musai să trec și pe la mare, să o văd și eu pentru prima dată pe anul ăsta. Așa că, la ora 6 fix eram deja pe autostradă iar la 9 dimineața parcasem la Corbu și efectuam activitatea de umflat saltele cu o pompă de jucărie… A dracului muncă…

Traseul meu? Am ocolit cu eleganță noul tronson al autostrăzii soarelui (de la Cernavodă la Agigea), se circula bară la bară pe o singură bandă. Drumul meu preferat este pe dealurile Dobrogei, de la Cernavodă la Siliștea, apoi prin Vlad Țepeș, după care am intrat în drumul vechi către mare, prin Nicolae Bălcescu, Kogălniceanu, Lumina, Năvodari și, la final, Corbu.

La Corbu nu este o plajă de fițe, acum vreo trei ani se putea spune că ești chiar în sălbăticie. Între timp a început cât de cât să fie amenajată, mai o terasă, puncte de Salvamar, mai niște WC-uri ecologice, nu de alta dar interesul turiștilor crește de la an la an. Chiar și așa, într-o zi de sâmbătă, mai aglomerată decât am văzut vreodată aici (și frecventez locul de ani buni), tot este mai liniștit decât ce se întâmplă la Mamaia, Neptun etc.

Liniște, relaxare, fără muzică bubuită, fără înghesuiala tipică din stațiunile de top, fără să-ți fie frică de hoți sau cine știe ce alte exemplare umane. Din păcate, mârlanii carpatini au descoperit și acest loc, lăsând urmele trecerii lor pe toată plaja- gunoaie, plastice, pet-uri, cutii de bere etc…

Dar astăzi chiar s-a întâmplat ceva mișto din acest punct de vedere. În timp ce stăteam cu burta la soare și cu gândurile departe, am văzut cum apar două autocare din care au coborât o mulțime de tineri îmbrăcați în tricouri albe. Nu m-am prins de la început care este scopul lor pe acolo, până nu i-am văzut cum încep să adune gunoaiele de pe plajă. Când s-au apropiat, am putut desluși ce era scris pe tricourile lor – “Voluntar Petrom”. Ce să mai zic, o inițiativă demnă de toată lauda. Au lăsat plaja bec de curățenie.

Apoi, în timp ce mă plimbam cu aparatul pe plajă iar toate domnișoarele care mă vedeau se acopereau instant, am asistat la o acțiune de salvare a două tinere care se aventuraseră un pic mai departe de balizele de semnalizare. Era o zi cu valuri destul de mari și curenți puternici, pesemne că fetele nu mai puteau să se întoarcă. Salvamarii prezenți pe plajă le-au observat și au sărit imediat să le ajute, chiar aveau și un caiac la dispoziție. Operațiunea a fost un succes, nu s-a întâmplat nimic tragic.

În rest? M-am bălăcit și eu de câteva ori (sper că nu s-a revărsat marea cine știe pe unde 😀 ), m-am bucurat de apa rece dar și de soare, au fost câteva ore chiar frumoase și plăcute.

Apoi am plecat, nu aveam de gând să ne alegem cu vreo insolație. Am căutat în zadar cazare în Năvodari, totul era ocupat. Așa că, back to Bucharest.

Câteva fotografii de acolo, mai jos.

Please follow and like us:

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.

3 thoughts on “Câteva ore la mare, la Corbu

• July 21, 2012 at 6:48 pm
    Permalink

Acum vreo 3 sau 4 ani, cand am aflat si eu de Corbu, in urma unui reportaj, m-am dus si eu ca tine pt liniste, plaja curata si salbatica; insa am gasit un gulgutan cu 4×4 pe plaja si manele la maxim. asa ca am plecat foarte dezamagit! Ma bucur sa aud ca lucrurile s-au schimbat in bine!

• July 21, 2012 at 7:59 pm
      Permalink

nu ma indoiesc ca mai apar si exemplare de genul asta pe acolo… dar nu este ceva frecvent, eu nu am intalnit

• July 21, 2012 at 8:00 pm
        Permalink

poate am fost mai norocos… 😀