Ceasurile inteligente nu mai vând atât de bine
Cu numai un an în urmă, rapoartele IDC referitoare la piața de ceasuri și brățări inteligente erau optimiste, fiind estimate vânzări de multe milioane de unități în anii ce vor urma.
Iată că, la numai un an distanță, situația nu mai este chiar atât de roz. După cum reiese din cele mai recente statistici IDC – piața de smartwach-uri a căzut (în cap) cu aproape 52% în trimestrul al treilea, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cam așa arată tabelul cu principalii producători de ceasuri și brățări inteligente.
Surpriza topului o reprezintă cu siguranță compania Garmin, cu o creștere de 324% față de anul trecut. Garmin are ceasuri și brățări pentru monitorizarea activităților sportive sau pentru aventurieri, cu hărți și GPS. Iar noua gamă fenix Chronos arată foarte bine și are o autonomie de până la o săptămână în mod ceas.
Analiștii IDC explică de ce aceste rapoarte arată dezastruos:
- pentru că Apple a pus la vânzare noul ceas inteligent în ultimele două săptămâni ale acestui trimestru
- pentru că Samsung nu a adus pe piață încă noul Gear S3
- pentru că producători gen Huawei, Sony, LG, Motorola nu au mai lansat niciun model nou
- pentru că ceasurile cu Android Wear nu se bucură de succesul scontat
Ce să o mai dăm cotită – cumpărătorii au cam realizat la ce sunt bune majoritatea ceasurilor inteligente și nu mai sunt atât de dornici să achiziționeze un model nou. Nu sunt respinse toate, ci doar acele modele care nu reprezintă o soluție viabilă, care mai mult îl încurcă decât să-l ajute pe utilizator.
Și cine este principalul vinovat de insatisfacția cumpărătorului/utilizatorului? Autonomia de utilizare dragii mei. Cât de util poate fi un ceas a cărui autonomie de funcționare este de o zi, hai maxim, două zile. Cum sunt cele cu Android Wear de exemplu.
După ce că ești nevoit să încarci smartphone-ul în fiecare seară sau, norocoșii, la două zile, numai grijă de smartwatch îți mai trebuie. La început, când de-abia l-ai cumpărat, ți-e drag de el și îl încarci seară de seară, încerci să-i descoperi tot felul de funcții, te porți mai cu atenție. Dar apoi, cu trecerea timpului, uiți să-l încarci o dată, încă o dată, pentru ca apoi să-l lași definitiv acasă. Pentru că degeaba ții o bucată de plastic și metal la încheietura mâinii dacă nu este încărcat, dacă nu-ți este de folos. Eventual te întorci la clasicul elvețian a cărui baterie te-a ținut cinci ani.
Am mai spus-o de câteva ori, smartwatch-ul perfect (cât poate fi el de perfect) trebuie să fie o soluție hibridă analog/digital, cu autonomie de cel puțin o săptămână. Cel puțin până când se va inventa vreo minune de baterie, extrem de compactă și cu o autonomie de lungă durată.
Smartwatch-ul pe care l-aș cumpăra ar trebui să aibă un cadran analog care să arate ora și data, plus senzorii necesari pentru monitorizarea activităților fizice, datele fiind colectate prin transfer pe smartphone.
Atât. Fără ecran tactil și digital consumator de energie, de altfel principalul vinovat pentru autonomia slabă. Fără pretenții de computer de pus la mână, cu procesor, memorie RAM și stocare internă de pus muzică pe ea. Nu ai nevoie de browser de internet sau de căutări google pe un ceas, că oricum nu vezi mare lucru pe un ecran atât de mic, sau de vizualizarea pozelor, filmulețelor, etc etc etc. Nu ai de ce să citești un e-mail pe un ecran minuscul, pentru că devine o operațiune frustrantă… Să mai dau exemple?
Dacă ai nevoie să te dai pe net, să citești un e-mail sau un SMS, să vezi o hartă, scoți smartphone-ul din buzunar, ce poate fi atât de complicat?
Nu, smartwatch-ul nu va muri. Cu siguranță. Eu tot aștept soluții viabile de la producătorii de ceasuri clasice. Și nu, nu cu Android Wear, nu ar trebui să meargă în acea direcție.
Pingback: Huawei Watch 5 Review – Tot rotund, tot elegant, tot excelent construit, dar și cu un nou modul de senzori numit X-Tap, pentru măsurători punctuale mai precise – ImiDoresc.ro