Jurnal de vacanță, în imagini realizate cu ASUS Zenfone 5z (a doua parte)

Sunt “old school” și o cameră foto nu-mi lipsește niciodată din bagajul de vacanță, fie că este una lungă de câteva săptămâni, fie că plec doar câteva zile în weekend. Așa m-am obișnuit, nu cred că voi renunța vreodată la acest accesoriu.

Dar smartphone-urile moderne sunt tot mai performante la captarea de imagini foto-video, așa că nu mă miră când văd tot mai puțini purtători de camere foto pe traseele montane, prin muzee sau la plimbare prin centrele istorice ale orașelor. Clar, calitățile camerelor foto nu pot fi contestate, au optică mai bună, senzor mai mare, zoom optic și sunt capabile să capteze imagini cu un nivel al detaliilor superior, cu o plajă dinamică mai echilibrată etc.

Însă calitatea instantaneelor și videoclipurilor obținute cu un smartphone performant este de ajuns pentru majoritatea utilizatorilor, ba chiar îi poate mulțumi chiar și pe cei mai pretențioși. Mai mult, sunt mai ușoare, nu încurcă în timpul unei drumeții, încap în buzunar, sunt tot timpul la îndemână. Faci poza, o editezi și imediat o încarci pe site-urile sociale, pentru a arăta prietenilor adevărați sau virtuali un loc frumos, pentru a exprima un sentiment sau o trăire de moment. Adevăratul atuu al camerelor foto rămâne în continuare zoom-ul optic, care văd că momentan a cam dispărut din atenția producătorilor de telefoane. Cum zice francezul “Où sont les caméra-téléphones d’antan?” … adică de acum câțiva ani. 😀

Smartphone-uri de genul lui ASUS Zenfon 5z, sau mai performante, au tot ceea ce trebuie pentru a capta amintiri deosebite din vacanțe sau în orice alt moment, pe lângă toate celelalte funcții tipice, pentru informare, divertisment, comunicare, orientare etc. Știu o mulțime de camera phone-uri adevărate, așa că nu mă miră că tot mai mulți turiști renunță la a mai purta și un aparat foto digital în bagajele de vacanță.

De ce să nu o recunosc, chiar și un “old school” ca mine nu a mai scos camera foto din rucsac pe anumite trasee, pentru că am considerat că sunt de ajuns de ok instantaneele captate cu telefonul.

Acestea fiind spuse, sper să nu vă plictisesc cu aventurile următoarelor șapte zile din vacanța noastră, imortalizate nu cu vreun Note9 sau un P20 Pro, ci cu un smartphone mult mai ieftin, ASUS Zenfone 5z, dar capabil de rezultate foarte bune.

Prima parte a periplului nostru din vacanță poate fi răsfoită aici.

Sâmbătă, 1 septembrie – Vizită la Muzeul BMW din Munchen, cină la Mănăstirea Andechs

Ploaia nu contenise. Așa că am decis ca prima zi de toamnă să fie tot una bavareză, cu o vizită la Muzeul BMW din Munchen, pe care doream de mult timp să-l văd.

Așa că am plecat către el iar vizita de acolo ne-a plăcut foarte tare, mașinuțele retro fiind pe gustul nostru. Cele mai frumoase exemplare întâlnite acolo, mai jos.

Alte impresii și imagini din timpul vizitei la muzeu, pe hailaplimbare.ro.

Seara, am luat cina la Mănăstirea Andechs. Un haxe (ciolan de porc) cu șoriciul crocant, vărzucă călită, salată de cartofi, covrigi bavarezi uriași și un pic de bere de la sfânta mănăstire.

Pentru ca apoi să orbecăim prin noapte prin sătucele bavareze. A fost un accident pe autostrada dintre Munchen și Garmisch, așa că a trebuit să căutăm o rută ocolitoare către Innsbruck. Pe la orele 23.00 ajungeam și noi înapoi la cazare. Iar ploaie, iar ceață, fix cum se întâmplase cu o săptămână în urmă, când am fost în Cortina.

Duminică, 2 septembrie – Vizită la Castelul Juval, scurtă întâlnire cu Reinhold Messner

După câteva zile ploioase urma să iasă soarele. Plecasem spre o altă destinație dar în drum am oprit la Castelul Juval, proprietatea alpinistului Reinhold Messner și în care a organizat unul dintre cele șase muzee despre cultura, religia și obiceiurile oamenilor de la munte. Ne-am întâlnit acolo și cu o familie de români cu care am stat de vorbă mult timp. Și pentru ca ziua să fie completă. am avut ocazia să facem o poză și cu vestitul alpinist.

În drum ne-am oprit puțin să vedem turnul bisericii din satul scufundat, pe lacul de acumulare Resia.

Apoi, pentru câteva zeci de minute prin Glorenza, un orășel aflat în continuare în interiorul zidurilor de apărare de acum sute de ani.

Spre Juval am urcat cu microbuzul, pentru că ne gândeam că vrem să ajungem și la celălalt obiectiv turistic planificat, deci eram pe fugă. Dar ne-a plăcut atât de tare acolo încât am renunțat la orice altceva de făcut.

Câteva imagini de la Castelul Juval, în continuare.

Practic, ziua petrecută la Castelul Juval a fost una dintre cele mai frumoase ale vacanței.

Mai multe informații și poze din acea zi, pe hailaplimbare.ro.

Luni, 3 septembrie – Drumeție istovitoare printre bolovani și stânci, către Lacul Goldsee

Ieșise soarele cu o zi înainte. Așa că ne-am gândit să mai facem încă o drumeție și am ales un traseu aproape de Nauders, către lacul Goldsee aflat la o înălțime de peste 2500 de metri în masivul Kaunertal.

Am luat telecabina până la 2200 de metri și apoi am făcut o drumeție de aproape cinci ore. Istovitoare, pentru că nu aveam idee că poteca va fi prin multe porțiuni cu bolovani și stânci, așa că am fost extrem de atenți pe unde puneam picioarele. Ca să nu pățim naiba vreo nefăcută.

Dar acolo am făcut poate cele mai frumoase imagini din toată vacanța, cu un aspect dramatic și interesant, după cum se poate vedea în continuare.

Mai multe detalii despre acea drumeție, pe hailaplimbare.ro.

Normal că am pus câteva poze de acolo și pe instagram.

View this post on Instagram

Enjoying the view from Goldseen… #goldseen #goldsee #nauders #landscape #alps #mountains #view #travel #enjoynature #asuszenfone5z

A post shared by Bogdan Petre (@bogux2003) on

Rocky path to the top… #rocky #mountain #mountains #alps #goldseen #goldsee #nauders #travel #mountainpath #path #nature #travel

Marți, 4 septembrie – Zi plină, cu multe obiective turistice, lacul Resia, Castelul Tirol și șoseaua alpină Timmelsjoch

Prima dată ne-am oprit pe malul lacului Resia, pentru a vedea încă o dată turnul bisericii scufundate. De data asta pe soare.

Apoi am mers direct către Castelul Tirolo, aflat în Dorf Tirolo, un sătuc pe munte, deasupra orașului Merano. De unde am admirat peisaje spectaculoase și am vizitat Castelul.

La întoarcere am preferat să ne întoarcem pe șoseaua alpină Timmelsjoch (Passo Rombo), care face legătura dintre Merano și stațiunea austriacă Soelden.

Mai multe informații și poze din acea zi, pe hailaplimbare.ro.

Miercuri, 5 septembrie – Schimbare locație

Miercuri ne luam la revedere de la gazda noastră din Nauders, cu destinația Schladming, pentru ultimele zile ale vacanței. Ne-a plăcut Styria de câte ori am vizitat-o, așa că am stabilit să mai facem încă drumeție prin Masivul Dachstein.

În drum ne-am oprit la prietenii noștri din Garmisch-Partenkirchen, apoi la shopping într-un mall din Salzburg. Am descoperit acolo de ani buni că la magazinul Columbia au reduceri semnificative în timpul verii. De exemplu, în august au 50% reduceri la colecția veche. Noi am prins colecția nouă, cu 20% reducere deja.

Seara am luat cina la restaurantul hotelului. A fost delicios totul.

Joi, 6 septembrie – Drumeție către lacurile glaciare Giglachsee, pe lângă un drum roman de acum 2000 de ani

Încă o zi cu soare, așa că ne-am propus o nouă drumeție, către lacurile glaciare Giglachsee. Și s-a dovedit a fi o zi minunată, însorită, în care am avut parte de peisaje spectaculoase.

Mai multe detalii despre acea drumeție, pe hailaplimbare.ro. Era ultima zi de vacanță, așa că am profitat la maxim de timpul frumos.

Vineri, 7 septembrie – Plecarea spre țară

Vineri am plecat către țară, cu sufletul greu. Mai vroiam în vacanță… Însă, din păcate, nu prea se mai putea. Aveam de parcurs 1050 de km până la Sibiu, pe care i-am făcut cam în 12 ore. Cu o oprire de vreo 75 de minue în Parndforf, pentru a vedea ce mai e nou pe acolo, în magazinele mărcilor noastre preferate.

Între timp am revenit în țară, unii am început munca, altul școala. Și suntem deja cu gândul la o nouă drumeție pe munte, de data asta în munții noștri.

Sper că v-au plăcut imaginile captate cu smartphone-ul ASUS Zenfone 5z, care are câteva atuuri incontestabile din toate punctele de vedere.

• O fișă hardware performantă, cu un procesor Snapdragon 845 și 6GB memorie RAM, capabilă să satisfacă pretențiile oricărui utilizator
  • Un ecran IPS de 6.2 inchi și rezoluție de 2246×1080 pixeli care se vede excelent, fiind capabil să afișeze imagini cu o paletă coloristică vibrantă și un contrast foarte bun
  • Capacitate de stocare internă de 64GB, pe care pot fi stocate o mulțime de poze în timpul unei vacanțe. După cum am spus, eu am făcut aproape 3400 de poze. Și tot au mai rămas 15GB liberi. În plus, are și slot microSD pentru suplimentarea capacității interne de stocare cu până la 2TB.
  • Autonomia de utilizare m-a mulțumit, aceasta fiind de cel puțin o zi când este solicitat mai intens. În plus, se încarcă destul de rapid.
  • Și nu în ultimul rând, după cum v-am demonstrat, este capabil să realizeze imagini de calitate, chiar expresive la scenele cu contraste puternice
  • Mai mult, toate aceste beneficii vin la pachet cu un preț foarte bun, de numai 2300-2400 Lei, cu mult sub cel al smartphone-urilor echipate cu aceeași fișă hardware.
Please follow and like us:

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.

2 thoughts on “Jurnal de vacanță, în imagini realizate cu ASUS Zenfone 5z (a doua parte)

• September 20, 2018 at 10:33 am
    Permalink

tari pozele, peisajele spectaculoase. iti dai seama ce imagini faceai daca aveai un Huawei P20 Pro? sau un Samsung Note9?

• September 20, 2018 at 10:36 am
      Permalink

multumesc, da, peisajele sunt cum ai spus si tu. referitor la telefon, nu cred ca faceam poze mult mai bune cu P20 sau Note, eu sunt chiar multumit astea facute cu ASUS 5z, un smartphone la juma de pret… cred ca asta trebuie mentionat, are Snapdragon 845 si costa aproape jumatate din pretul modelelelor de top de la Huawei, Samsung, Apple etc..