Mio MiVue J60 Review – Cameră de bord compactă, cu funcții de asistență rutieră ADAS

Popularitatea camerelor de bord este pe un val ascendent și la noi în țară, foarte mulți șoferi înregistrând video drumurile zilnice cu mașina. Motivele sunt oarecum de înțeles, imaginile video înregistrate având oarecum rolul unei dovezi în cazul evenimentelor nedorite în haosul din traficul autohton.

Iar alții preferă să capteze în imagini video drumurile frumoase pe care conduc în weekend-uri sau prin vacanțe, iar printre aceștia mă număr și eu. Așa că mai de fiecare dată, prin vacanțe, am avut montată pe parbriz și o astfel de cameră de bord.

Iar de curând am avut la dispoziție una dintre recentele modele de la Mio, anume Mio MiVue J60, o cameră de bord compactă, simplă în utilizare și capabilă să înregistreze imagini video la o calitate acceptabilă. De asemenea, este una dintre camerele de bord moderne, cu GPS încorporat și funcții de asistență rutieră, cum ar fi cele care avertizează la părăsirea benzii de rulare sau dacă se conduce prea aproape de vehiculul din față.

Pe scurt, specificațiile camerei de bord Mio MiVue J60 sunt următoarele:

  • Filmează Full HD 1920 x 1080p / 30fps, cu sunet
  • Format .MP4 (H.264)
  • Diafragmă f/1.8
  • Unghi de cuprindere 150°
  • Are Wi-Fi, GPS, senzor G cu 3 axe
  • Stocare pe card microSD, până la 128 GB
  • Temperatura de funcționare de la -10° și până la +60° C
  • Acumulator intern cu o capacitate de 240mAh
  • Funcții Advanced driver-assistance systems (ADAS) – mesaje vocale, monitorizare GPS, avertizare în caz de părăsire involuntară a benzii de rulare (LDWS), avertizare impact frontal, înregistrare eveniment, mod parcare

Este o cameră de bord cu dimensiuni destul de mici, așa că îi lipsește un ecran prin intermediul căruia să fie poziționată pentru un cadru de filmare cât mai optim. Așa că, poziționarea trebuie făcută prin intermediul aplicației de telefon.

De asemenea, prinderea pe parbriz se face prin intermediul unui suport care se lipește permanent de acesta, nu are o ventuză. Așa că, recomand să îl lipiți cu atenție, într-o zonă cu un cadru de filmare cât mai ok și care să nu obstrucționeze vizibilitatea în timpul conducerii. Pentru că va fi mai dificil de scos de acolo după lipire. Eu, sincer, habar nu am cum să dezlipesc acum suportul de prindere de acolo.

Aplicația de telefon este una destul de stufoasă. Se numește Mio MiVue Pro și poate fi descărcată din magazinele de aplicații. Se instalează, apoi va trebui conectat telefonul la Wi-Fi-ul camerei de bord Mio MiVue J60 (cu parola 1234567890).

După conectare, apare meniul principal, cu Live View, Settings, SD Card și Info.

Meniul Live View este important în primul rând pentru poziționarea camerei pe parbriz, pentru un cadru de filmat cât mai optim, după cum am menționat și anterior.

Meniul de setări permite schimbarea duratei de filmare (maxim 5 minute) sau a compensării la expunere. De asemenea, permite activarea/dezactivarea funcțiilor LDWS ( Lane Departure Warning System, schimbarea benzii de rulare), FCWS ( Sistemul de avertizare în cazul unei coliziuni frontale ), a sunetului la pornire, a detecției în timpul parcării sau pentru afișarea vitezei și coordonatelor GPS pe înregistrare, precum și ajustarea sensibilității pentru senzor, detecția mișcării etc.

De asemenea, camera avertizează întâlnirea cu camerele de supraveghere radar stradale, datele poziției acestora fiind incluse în actualizări lunare, pe întreaga durată de viaţă a dispozitivului. De menționat că toate update-urile se fac over-the-air, prin intermediul aplicației de telefon.

Iar modulul GPS încorporat înregistrează informaţii de călătorie, inclusiv viteza, altitudinea, longitudinea, latitudinea și direcţia de deplasare.

Utile acele sisteme de avertizare, deși încep să devină chiar enervante după numai 10 minute de condus. Conducătorul auto este avertizat că a schimbat banda și că trebuie să se repoziționeze pe centrul acesteia dar și că mașina este prea aproape de o alta din față. Același avertisment și când se trece pe lângă mașini parcate pe marginea drumului, ceea ce la noi este o practică frecventă, din necesitate până la urmă.

Ceea ce este destul de enervant, pentru că pe șoselele noastre benzile nu sunt tocmai bine delimitate, așa că am fost atenționat că părăsesc banda deși nu o făceam. Și la ce trafic este la noi, să fiu anunțat din secundă în secundă că mă aflu prea aproape de mașina din față este cam mult. Ba chiar soția m-a somat să opresc avertizările, că o enervează. O stresează…

Câteva exemple, în videoclipul de mai jos.

Dar iată cum filmează pe timp de zi această cameră de bord Mio MiVue J60.

După cum se observă, imaginile sunt destul de clare, cu o paletă coloristică frumoasă și un unghi chiar larg de vizualizare. Plăcuțele de înmatriculare ale mașinilor din trafic sau indicatoarele rutiere pot fi citite fără probleme. Însă nu pot trece cu vederea granulația, fină de altfel, vizibilă chiar și la filmarea pe zi și nivelul destul de slab al detaliilor.

De asemenea, un filtru de polarizare ar fi fost util la eliminarea reflexiilor. Dar și pentru protejarea lentilei.

După cum mă așteptam, în condiții slabe de iluminare, calitatea imaginilor video nu excelează. Zgomotul de imagine este destul de pregnant iar detaliile se pierd iremediabil. În sensul că, în astfel de condiții, numerele de înmatriculare ale mașinilor din trafic nu sunt lizibile.

Dacă într-un tunel luminat se vede atât de slab, vă dați seama că noaptea calitatea filmărilor nu poate fi lăudată.

Modul Parcare poate fi util în anumite situații. Prin intermediul acestuia sunt detectate mișcările din fața camerei și înregistrate imagini automat. Mă rog, dacă aveți curaj să lăsați nesupravegheată și la vedere camera în mașină.

Și un alt exemplu de filmare, din vacanță, de pe șoselele Meteorei.

Interesantă și aplicația Mio Manager.

Prin intermediul căreia pot fi vizualizate clipurile video, pot fi realizate instantanee foto, poate fi urmărit pe harta google traseul efectuat, ba chiar pot fi urcate pe facebook sau youtube clipurile video. De asemenea, sunt vizualizate informațiile înregistrate de modulul GPS, cum ar fi direcția de mers, altitudinea și coordonatele geografice.

Concluzii

Pro

  • Interfață simplu de utilizat, conectarea cu telefonul se face fără erori
  • Imagini video la o calitate acceptabilă pe timp de zi și pe lumină bună
  • Camera are un unghi larg de cuprindere
  • Este compactă, nu obstrucționează spațiul vizual al șoferului
  • Funcțiile de avertizare se pot dovedi utile în anumite situații, în special cele pentru camerele radar fixe
  • Aplicația Mio Manager, pentru centralizarea traseelor făcute cu mașina

Contra

  • Este dificilă repoziționarea camerei în alt loc sau pe o altă mașină, pentru că sistemul de prindere se lipește de parbriz, nu are ventuză
  • Calitatea imaginilor video filmate în condiții de iluminare slabă nu este tocmai de lăudat
  • Nu are ecran pentru vizualizarea rapidă a înregistrărilor sau pentru poziționarea cadrului de filmat
  • Ar fi fost util un filtru de polarizare pentru lentilă, pentru reducerea reflexiilor din parbriz

Până la urmă, camera de bord Mio MiVue J60 își face treaba pentru care a fost gândită – captează imagini video cu un unghi larg de cuprindere și o calitate acceptabilă pe timp de zi. Mai mult, funcțiile ADAS de avertizare pot fi de ajutor în multe dintre situațiile traficului actual, în orice parte a lumii ați conduce.

Mio MiVue J60 are un preț de aproximativ 550 de Lei.

Please follow and like us:

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *