Jurnal vizual de octombrie, prin lentilele noului smartphone ASUS Zenfone 7 Pro

Octombrie a fost cu siguranță o lună plină, cam din toate punctele de vedere, atât pe plan profesional cât și din perspectiva plimbărilor în sânul naturii la final de săptămână. În fiecare weekend și în ciuda situației actuale am reușit să evadăm măcar pentru o zi din oraș, pentru a ne bucura de frumoase trasee montane sau de vizitarea unor interesante obiective turistice.

Așa că, acum, la aproape o lună de când folosesc noul smartphone ASUS Zenfone 7 Pro, m-am gândit să vă prezint un scurt jurnal vizual, cu multe imagini din peregrinările noastre de octombrie. Normal, imagini realizate cu acest ASUS Zenfone 7 Pro, un smartphone complet din cam toate punctele de vedere, dar în special la realizarea de instantanee foto sau video. În mai toate condițiile de iluminare și la mai toate situațiile de fotografiere, așa cum îi stă bine unui smartphone de top, capabil să mulțumească orice gen de utilizator, din toate punctele de vedere.

Mai mult, pentru că are un sistem foto cu 3 camere, dintre care una cu unghi larg de fotografiere iar o alta cu zoom, este un smartphone ce poate fi utilizat cam în toate situațiile, pentru realizarea de portrete, pentru captarea unor scene ce necesită un unghi larg de cuprindere dar și pentru apropierea unor subiecte/cadre mai îndepărtate. Un smartphone util atât în rutina cotidiană cât mai ales într-o vacanță, pentru a partaja cu prietenii și familia peisajele frumoase sau momentele inedite de pe tot parcursul acesteia, la o calitate cât mai expresivă.

Clar, ASUS Zenfone 7 Pro mi-a dovedit că este un adevărat camera-phone. Și chiar eram curios dacă din acest punct de vedere este superior modelului ASUS Zenfone 6, al cărui mândru posesor sunt. Și cu ajutorul căruia am făcut multe poze frumoase în vacanțele din 2019 dar și în cea grecească de anul acesta.

Împreună cu ASUS Zenfone 7 Pro am fost sus pe dealurile din Apuseni, la muzeele închinate eroilor neamului românesc, pe trasee montane și chiar în peșteri, unde am intrat uscați și am ieșit uzi. Dar și la plimbări în Țara Bârsei, pe la cetăți și biserici fortificate, sau în Munții Buzăului, în căutarea culorilor pastelate ale toamnei.

1-4 octombrie – Weekend prelungit în Munții Apuseni

Octombrie a început cum nu se poate mai bine, cu o mini-vacanță de 4 zile în inima Apusenilor, pe care am ocupat-o cu obiective turistice istorice dar mai ales cu două trasee de neuitat alături de o gașcă numeroasă și veselă nevoie mare.

În drum către cabana unde eram cazați în Padiș ne-am oprit la câteva dintre muzeele memoriale ale eroilor neamului românesc – Horea și Avram Iancu, de unde am plecat cu câteva amintiri frumoase dar și cu informații prețioase.

Peisajele din jurul muzeului memorial Horea, aflat într-o mică căsuță dintr-un vârf de deal, ne-au încântat peste măsură. Primul test pentru ASUS Zenfone 7, cum se descurcă la fotografia de peisaj, cu toate camerele din dotare.

Al doilea test, fotografierea la interior, în condiții de iluminare decentă.

Rezultatele, fără reproș, camera cu unghi larg de vizualizare fiind de mare folos pentru încadrarea întregii încăperi.

Chiar avem și o filmare la coborârarea cu mașina pe șoseaua abruptă dar cu peisaje superbe. De la casa lui Horea.

A doua zi plecam într-o frumoasă drumeție într-un circuit la vestitele Cetăți ale Ponorului, una destul de grea dar cu peisaje și locuri care au meritat tot efortul depus.

ASUS Zenfone 7 Pro la datorie…

… atât la captarea peisajelor, cât și a ciupercuțelor sau frunzulițelor care mi-au atras atenția prin pădure. Am apreciat paleta coloristică captată, una naturală, fără a plusa software pe partea de saturație.

Selfie camera, cea mai buna dintre toate smartphone-urile la ora actuală. Motivul este unul pe cât se poate de simplu – datorită sistemului rotativ este folosită pentru selfie tot camera foto principală, cu cei mai buni senzori.

Așa că, pentru portrete clare, deosebite, în locuri frumoase sau pe la cine știe ce petreceri, merită folosită. Rezultatele vor fi excelente. Iar camera cu unghi larg de vizualizare poate cuprinde grupuri largi de drumeți, turiști sau familii. Pe munte, la mare, în parcare, la petreceri, nunți, botezuri și unde mai aveți voi chef…

Toate detaliile despre drumeția la Cetățile Ponorului, pe hailaplimbare.ro.

Încă o zi în Munții Apuseni, încă o încercare, atât pentru noi, cât și pentru ASUS Zenfone 7 Pro. Am coborât în adâncurile pământului, mai exact în Peștera Cetatea Rădesei. Prima dată pentru mine, poate prima dată într-o peșteră și pentru un ASUS Zenfone 7 Pro… Cine știe, poate a fost vreo premieră mondială… 😀

Pentru telefonul ăsta a fost sigur o premieră… Și cred că i-a și plăcut acolo, pentru că și-a dat silința și a făcut poze foarte frumoase…

Știam deja cum se comportă în lumină naturală, chiar și într-o zi înnorată, excelent aș puncta eu, dar eram curios ce se va întâmpla când sursele luminoase vor fi extrem de reduse.

Surpriza a fost peste măsură…

… rezultatele fiind chiar foarte bune, ținând cont că pozele sunt făcute cu un telefon, fără trepied, din mână. Poanta e că aplicația detectează condițiile de lumină și, după declanșare, îți va recomanda să ții telefonul cât mai bine, fără să-l miști, pentru a expune mai mult scena de captat. Practic, durează maxim 5 secunde pentru fiecare cadru dar rezultatele sunt chiar ok. Mai dă și rateuri la nivel de focalizare dar nu-i bai…

Când am ieșit din peșteră, uzi la țurloaie dar și un pic mai sus, ne-am încălzit la soarele ce tocmai își făcuse apariția, după vreo două zile mai morocănoase… Iar poiana minunată, din pădurea fermecată, arăta cam așa…

Iar când soarele apare, cadrele și peisajele se înviorează, prind mai multă culoare.

Mai multe impresii și imagini din excursia prin peștera Cetatea Rădesei, pe hailaplimbare.ro (dacă sunteți curioși să aflați cum am intrat uscați și cum am ieșit uzi).

10 octombrie – La vizitat de Cetăți și Biserici Fortificate în Țara Bârsei

Inițial am plecat să facem o drumeție pe dealurile din Moieciu de Sus, în căutarea peisajelor montane de toamnă, dar vremea ploioasă ne-a ținut departe de natură. Poate a fost mai bine așa, pentru că am vizitat alte câteva obiective turistice importante ale Țării Bârsei, ale căror istoric este strâns legat de prezența cavalerilor teutoni pe acele meleaguri – Cetatea Feldioara, Cetatea Biserică Fortificată de la Hărman și Cetatea Biserică Fortificată de la Prejmer.

Obiective turistice în care am folosit la foc automat toate cele trei camere ale lui ASUS Zenfone 7 Pro. Atât la exterior cât și la interior, atât pentru captarea detaliilor cât și a întregului peisaj, a detaliilor sau a tomnaticelor culori.

Câteva imagini de la Cetatea Feldioara…

Altele de la Hărman… cea mai frumoasă din punctul meu de vedere.

Și de la Prejmer, cea mai mare Cetate-Biserică Fortificată din Țara Bârsei.

Iar pe șosea, către Moieciu de Sus, am testat sistemul de focalizare al camerei principale, pe filmare.

După cum s-a observat, trecerea din plan îndepărtat (oițe pe șosea) în cel apropiat (bordul mașinii) se face instant, fără tremurul imaginii.

Mai multe detalii despre cetățile vizitate, pe hailaplimbare.ro.

18 octombrie – Din nou prin ținuturi buzoiene, care ne sunt atât de dragi

Platoul Meledic, departe de lume undeva în inima Munților Buzăului, ne-a așteptat peisaje de toamnă dar și cu un lac de poveste – lacul cu apă dulce din coama muntelui de sare…

Încă o dată, culori naturale, imagini clare, nimic exagerat la nivelul paletei coloristice.

Așa lac frumos trebuia imortalizat și în imagini video, chiar 4k/60fps. În continuare.

Filmare din mână, așa că am apreciat pe deplin stabilizarea video dar și calitatea sunetului înregistrat, normal, pe lângă cea desăvârșită a imaginilor video, clare, bine focalizate și cu o paletă coloristică frumoasă.

Mai multe poze și informații de acolo, pe hailaplimbare.ro.

Pentru ca la numai câteva ore distanță să ne întoarcem în timp, prin secolul XIII mai exact, când sihaștrii săpau grotele biserii rupestre de la Aluniș…

Și unde ASUS Zenfone 7 Pro și-a dat examenul final – captarea imaginilor cu zone puternice de contrast – lumină/întuneric. Mai e ceva de spus?

Mai multe detalii și imagini pe hailaplimbare.ro.

24 octombrie – Vânare de Toamnă, prin idilicul sătuc Șirnea din pasul Rucăr-Bran

Deși ne-am plimbat destul de mult în luna octombrie, de o toamnă adevărată nu avusesem parte. Toamna aia în care pădurea explodează de culori pastelate… Iată că ni s-a dezvăluit și ni s-a arătat în toată splendoarea sa în plimbarea noastră prin sătucul Șirnea din proximitatea Pietrei Craiului…

Sincer, eu sunt tare încântat de cum au ieșit pozele de toamnă. Nu mă așteptam, secretul este să lași funcția HDR să-și facă de cap, cum face toamna cu frunzele copacilor…

Iar accesul cu mașina prin sătucul Ciocanu arată cam așa…

Sper că imaginile au grăit de la sine și au dovedit că acest smartphone este capabil să capteze imagini ce pot mulțumi prin calitatea lor pe aproape oricine, fie că este un simplu turist sau un priceput într-ale fotografiei.

Scurt review – Care sunt principalele caracteristici ale acestui smartphone ASUS Zenfone 7 Pro la capitolul foto-video?

Ca și modelul de anul trecut, ASUS Zenfone 6, vine cu o cameră foto rotativă ce se poate muta în poziția necesară captării imaginilor selfie doar la o simplă apăsare de buton. Sau în orice altă poziție intermediară, după voia și nevoia utilizatorului.

Numai că, față de modelul anterior, al cărui mândru posesor sunt în continuare, ASUS Zenfone 7 Pro dispune și de o cameră foto cu zoom 3x, care apropie subiectul de captat. Practic, modulul foto cu trei camere are următoarele specificații:

• Camera principală are un senzor de 1/1.72 inchi și o rezoluție de 64 MPix, lentile cu diafragmă f/1.8, distanță focală de 26mm, pixeli de 0.8µm, sistem de focalizare PDAF, stabilizare optică OIS
  • Camera telephoto are un senzor cu o rezoluție de 8 MPix, lentile cu o diasfragmă f/2.4 și distanță focală de 80mm, sistem de focalizare PDAF, stabilizare optică OIS, zoom optic 3x
  • Camera ultrawide are un senzor de 1/2.55 inchi cu rezoluție12 MPix, lentile cu o diafragmă f/2.2 și distanță focală de 17mm, unghi de cuprindere de 113˚, pixeli de 1.4µm, sistem de focalizare dual pixel PDAF
  • Filmare 8K@30fps, 4K@30/60/120fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@480fps cu stabilizare electronică și funcție HDR
  • Altele – Dual-LED flash, funcție HDR, funcție auto panorama prin rotirea motorizată a modului foto

Alte specificații importante pentru bunul mers al aplicațiilor foto-video:

• Procesor cu opt nuclee Qualcomm SM8250 Snapdragon 865+ (7 nm+), cel mai performant la ora actuală
  •  8GB RAM memorie RAM, pentru multe aplicații deschise simultan
  • Capacitate de stocare internă de 256GB, pentru multe poze și filmări stocate
  • Slot micro SDXC pentru extinderea capacității de stocare
  • Ecran Super AMOLED de 6.67inchi cu o rezoluție de 1080 x 2400 pixeli (~395ppi), rată de refresh de 90Hz, compatibil HDR10+, luminizotite 700 nits – luminos, diagonală generoasă, care se vede foarte bine chiar și într-o zi însorită(typ)
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 pentru acces internet cât mai rapid la o rețea wifi
  • A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS, NavIC pentru navigare, orientare și geo-codarea imaginilor realizate
  • Acumulator cu o capacitate de 5000mAh, pentru autonomie extinsă la fotografiere și filmare
  • Fast charging cu încărcător de 30W, până la 60% în 34 min, 100% în 93 min (conform producătorului)

Care sunt punctele forte ale sistemului foto de pe ASUS Zenfone 7 Pro? Ce am apreciat la el?

Pe scurt, punctele sale forte ar fi următoarele:

• Are trei camere – dintre care una cu unghi larg de cuprindere, o alta cu zoom. Astfel că acoperă mai toate situațiile de fotografiere.
  • Modulul rotativ asigură cea mai bună cameră la fotografiere selfie. Din acest punct de vedere, este un smartphone perfect pentru vloggeri și instagramerii care postează propriile portrete.
  • Calitatea rezultatelor foto, în toate condițiile de fotografiere și de filmare
  • Normal, senzorul de 64MPix este cel mai tare din parcare, fiind capabil să realizeze imagini corect expuse în toate condițiile de iluminare, cu un spectru dinamic larg, culori naturale, chiar și ale pielii, plus un nivel superior la capitolul detalii și un zgomot de imagine destul de bine ținut sub control
  • Efectul de blurare al subiectelor și scenelor aflate în afara zonei de clar, acel bokeh, este plăcut din punct de vedere vizual, natural, deloc artificial sau forțat
  • Sistemul de focalizare este rapid și precis, în toate condițiile de iluminare
  • Fotografierea cu setările implicite în condiții slabe de iluminare produce rezultate chiar ok
  • Cel mai de aproape focalizează camera cu unghi larg de vizualizare, de la o distanță de aproximativ 5cm
  • Filmează la rezoluție 4k/60fps și 1080p/60fps, cu stabilizare eficientă și o calitate foarte bună a sunetului captat
  • În timpul filmării permite și realizarea de fotografii
  • De asemenea, pe filmare se poate pune pauză și schimba unghiul/scena, apoi se poate relua filmarea în același fișier
  • Filmările sunt clare, corect focalizate și au parte de o paletă coloristică naturală
  • Permite realizarea de videoclipuri time-lapse la rezoluție 4K
  • Autonomia de invidiat, pentru o întreagă zi cu fotografiere intensă
  • Spațiu de stocare de ajuns pentru stocarea unei colecții importante cu fotografii și filmări din vacanțe
  • Nu în ultimul rând, interfața aplicației foto-video este una destul de intuitivă și de simplă în utilizare.

La ce ar mai fi de lucrat? Ce aș putea critica?

• Principala mea mâhnire ar fi faptul că nu este rezistent la apă, că nu poate fi scufundat pentru câteva minute în lichide. De exemplu, în peștera Cetatea Rădesei am fost extrem de stresat ca nu cumva să-l ud din greșeală, mai ales că am luat destulă apă la bord.
  • Mai trebuie insistat pe algoritmii de prelucrare video la rezoluții înalte (4k/60fps, 8k) pentru că apar erori pe filmare, nu e ce trebuie momentan
  • Într-o lume ideală aș fi preferat un senzor mai bun pentru camera cu zoom, poate chiar și un zoom mai mare
  • Pentru că senzorul de pe camera cu zoom nu este capabil să facă imagini la aceeași calitate
  • Este destul de masiv aș spune eu, mai dificil de manevrat cu o singură mână
  • De asemenea, în situațiile de fotografiere contre-jour, apar flare-urile, acele puncte sau pete luminoase ale reflexiilor pe imaginile captate

Sper că v-au plăcut imaginile de jurnal realizate cu acest smartphone de top ASUS Zenfone 7 Pro și mai ale sper că v-ați cam dat seama de ce este în stare la fotografiere dar și la filmare. Din punctul meu de vedere este un smartphone excelent la acest capitol, cu rezultate de calitate, ce pot mulțumi pe aproape oricine. Să nu uităm, este cel mai bun la fotografii și filmări selfie, datorită modului rotativ Flip Camera.

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.

2 thoughts on “Jurnal vizual de octombrie, prin lentilele noului smartphone ASUS Zenfone 7 Pro

• November 2, 2020 at 2:54 pm
    Permalink

Eu as vrea sa vad si o versiune de Zenfone 7 fara camera aceea rotativa, in parale cu cea actuala. Imi e teama de piese in miscare, chiar daca pana acum nu s-a plans nimeni de mecanismul celor de la ASUS (cel putin eu nu am auzit).

• November 6, 2020 at 8:09 am
      Permalink

Am Zenfone 6 de 18 luni, nu au fost probleme cu camera rotativa, functioneaza la fel de bine in continuare.
      Eu as fi vrut sa vad unul rezistent la apa…