Ahoy! Momente și clipe din vacanța de vară în Grecia. Jurnal în imagini realizat cu ASUS Zenfone 8 Flip

Ahoy mateloți!

De câteva zile am revenit din frumoasa noastră vacanță de vară pe care am petrecut-o prin câteva locuri memorabile ale Greciei. Sincer, aș mai fi stat cel puțin o lună pe acolo, atât de bine ne-a fost, dar orice e frumos are și un sfârșit.

În orice caz, pentru memorarea tuturor acelor peisaje minunate, acelor locuri care ne-au plăcut, acelor mâncăruri care ne-au delectat, acelor lucruri interesante pe care le-am văzut, m-am folosit și de noul smartphone ASUS ASUS Zenfone 8 Flip. Care s-a dovedit un partener de călătorie complet, cu tot ceea ce este nevoie pentru a capta rezultate foto-video de cea mai bună calitate.

Și de un astfel de smartphone ai nevoie când mergi într-o călătorie deosebită, cu locuri care merită memorate în imagini… memorabile… 😀

Nu o să vă mai țin pe jar și o să vă arăt, mai întâi, cum face poze dar și cum filmează acest ASUS Zenfone 8 Flip, de altfel unul dintre cele mai capabile smartphone-uri la acest capitol la ora actuală, după cum mi-a dovedit-o de altfel.

Sunt multe poze făcute, foarte multe poze, așa că a trebuit să muncesc destul de mult doar pentru a face selecția pe care să o expun aici (am făcut aproape 2300 de poze, cu tot felul de subiecte, în tot felul de situații). Dar, cam așa arată jurnalul nostru de călătorie în Grecia, în 2021…

15 iunie 2021

Am plecat dis-de-dimineață din Bucureși și încă de pe autostrada bulgărească am avut parte de peisaje frumoase, cu munții Pirin încă înzăpeziți…

Și cam așa arată video intrarea în vama de la Kulata, unde am stat doar o oră. Am avut noroc zic…

Spre punctul final al destinației din acea zi – Meteora, unul dintre locurile magice ale Greciei dar și ale mapamondului.

15 iunie – 16 iunie 2021 – Plimbări la Meteora

Plimbări sus pe stânci și în jurul lor, pe la vechile peșteri ale călugărilor dar și pe la alte mănăstiri zidite în stâncă. Normal, ASUS Zenfone 8 Flip a dat un test și la apusul văzut de la punctele de observație…

17 iunie iunie 2021

Apus la Mitikas, sătucul nostru preferat de la Marea Ionică, lângă Preveza.

18 iunie 2021

Lefkada, unde am mers la cea mai frumoasă plajă, Egremni. Și unde am făcut o adevărată drumeție cu ajutorul noilor scări de acces terestru.

Sport și sănătate! Peisaje minunate, ASUS din nou la înălțime!

19 iunie 2021

Croazieră din Parga către insulele Paxos și Antipaxos. ASUS a captat imagini deosebite atât în orașul Parga, cel mai frumos de la Marea Ionică și de pe malul grecesc, din punctul meu de vedere. Dar și în timpul croazierei, unde am avut mare grijă să nu ia contact cu apa… nu de alta, dar nu este rezistent la scufundarea în lichide…

În timpul croazierei am poposit în minunatul orășel Gaios de pe insula Paxos. Zenfone 8 Flip reușește cu siguranță să capteze așa cum trebuie farmecul acestuia, fiind un smartphone foarte bun în genul ăsta de fotografie. Mai ales că are și cameră cu unghi larg de vizualizare dar și una zoom.

21 iunie 2021

Plecarea spre Corfu. Am trecut și prin micuțul orășel Sivota, unde ne-am zgâit la bărcile de pescuit.

Dar am făcut câteva poze și filmulețe și pe feribotul care ne-a dus în insulă.

22-23 iunie 2021

Am luat la pas orașul Corfu dar și muzeele sale.

Am urcat sus, în cetatea venețiană, de unde am avut parte de panorame superbe asupra orașului…

Am vizitat Muzeul de Artă Asiatică organizat în palatul St. Mihail și St. Gheorghe construit de britanici. Unde ASUS Zenfone 8 Flip a dat cu succes testul de pozare la interior, în condiții slabe de iluminare.

De asemenea, mi-a fost de folos pentru captarea unor imagini deosebite dintr-un centru istoric extraordinar, cum este cel al orașului Corfu. Sincer, nu aș mai fi plecat de acolo, atât de tare mi-a plăcut. Și lui Zenfone Flip…

Am mers împreună cu ASUS Zenfone 8 Flip și la Vila Mon Repos, unde s-a născut Prințul Philip al Marii Britanii…

Dar și la Muzeul de Arheologie, unde am fost impresionați de frontispiciul Templului lui Artemis, descoperit chiar acolo pe insulă. Imens!

24 iunie 2021

După arhitectură venețiană și muzee am ieșit și în sânul naturii să vedem două dintre cele mai frumoase peisaje din Corfu.

Capul Drastis… superb peisaj, îți taie răsuflarea…. chiar se poate ajunge colo jos, cu bărcuța…

Și plaja Porto Timmoni, la care am făcut o adevărată drumeție. Colo jos se poate ajunge pe… jos… ceea ce am și făcut.

Pentru ca la întoarcerea de la plajă să fim fermecați de centrul vechi al sătucului Afionas…

Soare, flori, culoare…

25 iunie 2021

Și pentru că nu putem sta departe de muzee, am vizitat și Palatul Achilleion, construit pentru Împărăteasa Sisi a Austro-Ungariei. Unde ASUS Zenfone 8 Flip mi-a fost de folos pentru captarea unor imagini foarte bune la interior.

Și cum în orice concediu facem tot felul de poze cu bucatele și băuturile pe care le degustăm, nu puteam să vă scutesc de astfel de instantanee, pentru că smartphone-ul ASUS se descurcă foarte bine și în astfel de situații de close-up.

Sper că nu v-am făcut poftă…

Cam aceasta este selecția de imagini realizate cu ASUS Zenfone 8 Flip, nu am vrut să exagerez, zic că am expus destule și că v-ați cam dat deja seama de ce este capabil acest smartphone și de ce ar trebui să aveți unul ca el alături într-o vacanță dar și într-o rutină zilnică.

După cum se observă, imagini de calitate, clare, cu o paletă coloristică frumoasă, fără reproș din partea mea.

Mai multe impresii din vacanța noastră grecească, cu mai multe poze, aici – https://hailaplimbare.ro/tag/grecia/.

==================================================================

Care sunt specificatiile lui ASUS Zenfone 8 Flip din punct de vedere foto-video?

Modulul cu 3 camere Flip Camera, la a 3-a sa generație, are următoarele specificații

• Cameră principală – Senzor Sony IMX686 de 64MPix, 1/1.7″, pixeli de 0.8 µm, tehnologie Quad Bayer – 16MPix, lentile cu o diafragmă de F1.8, lungime focală de 26.6 mm, câmp de vizualizare de 78.3°, autofocalizare cu detecție de fază 2×1 în chip, Bliț cu LED
  • Camera cu unghi larg – Senzor Sony IMX363 cu pixeli dubli de 12MPix, senzor de 1/2,55″, pixel de 1.4 µm, diafragmă F2.2, autofocalizare dublă PD, corecție a distorsiunii în timp real, lungime focală de 14.3 mm, suportă fotografierea macro de la 4cm
  • Camera tele – Senzor de 8MPix, zoom optic 3x, zoom maxim digital de până la 12x, distanța focală de 80mm
  • Modurile camerei – Foto, Portret, Pro (suport pentru fișiere RAW, expunere lungă de până la 32 de secunde), Panorama, Noapte
  • FIlmare – 8K UHD (7680 x 4320) la 24 fps pentru camera principală, 4K UHD (3840 x 2160) la 30/60 fps pentru camera secundară, FHD 1080p FHD la 30/60fps cu HyperSteady, HD de 720p la 30fps, Stabilizare electronică a imaginii pe 3 axe, Înregistrare video cu urmărirea subiectului (înregistrare video 4K UHD la 60fps)
  • Time Lapse (video 4K UHD)
  • Slowmotion (4K UHD la 120fps / 1080p FHD la 240fps / 720p la 480fps)

Alte specificații, la fel de importante pentru captarea de imagini

• Ecran – Samsung AMOLED de 6,67 inchi, format 20:9 (2400×1080 pixeli), refresh de 90Hz, timp de răspuns de 1ms, HDR10+, luminozitate 1000 nits. Cu cât mai luminos, cu atât mai bine pentru vizualizarea interfeței foto-video într-o zi însorită puternic.
  • Procesor – Qualcomm Snapdragon 888 5G, opt nuclee, cel mai puternic la ora actuală, astfel că permite un comportament superior al aplicației și filmarea la rezoluții înalte, chiar și 8K
  • Chipset grafic – Qualcomm Adreno 660
  • Memorie RAM – 8GB
  • Stocare – 256GB, UFS 3.1, capacitate mare pentru depozitarea unei cantități serioase de poze și filmulețe din vacanță, și nu numai. Soluție de stocare rapidă, de nouă generație.
  • Suportă microSD de până la 2TB pentru extinderea capacității de stocare
  • Baterie de 5000mAh, pentru o autonomie cât mai bună. Are încărcare rapidă.

După cum se observă, are o configurație de top la ora actuală, cu tot ceea ce este necesar pentru un comportament impecabil atât al funcțiilor foto-video cât și al oricărei aplicații, de orice gen. Și chiar nu am de ce mă plânge, a dovedit un comportament fără reproș fără acum.

Ce mi-a plăcut la capitolul foto-video la ASUS Zenfone 8 Flip?

• Calitatea rezultatelor foto, în toate condițiile de fotografiere, clare, cu o paletă coloristică frumoasă.
  • Are trei camere, una cu unghi larg de cuprindere, o alta cu zoom și permite și captarea imaginilor de tip close-up de la distanțe de 4cm. Bun pentru mai toate situațiile de fotografiere.
  • Și acum pot spune că sunt mulțumit de faptul că are un senzor destul de ok pe camera cu zoom, pentru rezultate satisfăcătoare. Sigur, ar fi fost perfect tot un 12MPix dar să zicem că este ok acest 8MPix.
  • Are cea mai bună cameră la fotografierea selfie, datorită modulului rotativ Flip Camera. Din acest punct de vedere, este un smartphone perfect pentru vloggeri și instagramerii care postează propriile portrete.
  • Normal, senzorul Sony de 64MPix este cel mai bun, fiind capabil să realizeze imagini corect expuse în toate condițiile de iluminare, cu un spectru dinamic ok și culori naturale, un nivel superior la capitolul detalii și un zgomot de imagine destul de bine ținut sub control (în special la realizarea de imagini în condiții bune de iluminare)
  • Sistemul de focalizare este rapid și precis, în toate condițiile de iluminare
  • Fotografierea cu setările implicite în condiții slabe de iluminare produce rezultate destul de bune, deși se observă o ușoară scădere a nivelului detaliilor.
  • Cel mai de aproape focalizează camera cu unghi larg de vizualizare, de la o distanță de aproximativ 4cm, ceea ce este foarte ok
  • Filmează la rezoluție 8K/24fps, 4k/60fps și 1080p/60fps, cu stabilizare eficientă și o calitate foarte bună a sunetului captat.
  • În timpul filmării permite și realizarea de fotografii (nu si la filmare 8K) și tot pe filmare se poate pune pauză și schimba unghiul/scena, apoi se poate relua filmarea în același fișier video
  • Filmările sunt clare, corect focalizate și au o paletă coloristică naturală
  • Permite realizarea de videoclipuri time-lapse la rezoluție 4K
  • Autonomia de invidiat, pentru o întreagă zi cu fotografiere intensă, un trade-mark deja al smartphone-urilor ASUS Zenfone cu Flip Camera
  • Spațiu de stocare intern este de ajuns pentru stocarea unei colecții importante cu fotografiile și filmările din vacanțe
  • Nu în ultimul rând, interfața aplicației foto-video este una destul de intuitivă și de simplă în utilizare.

La ce ar mai fi de lucru?

• Nu este rezistent la apă, nu poate fi scufundat pentru câteva minute în lichide. Așa că am fost destul de stresat cu el în preajma apelor… mai ales când eram pe vapor (mă rog, dacă îmi cădea în mare, nu-l mai recuperam vreodată).
  • Că este destul de masiv și de greu de manevrat cu o singură mână
  • Se mai poate lucra la algoritmii de fotografiere HDR, pentru că sunt situații când scena captată este prea exagerată din punct de vedere al paletei coloristice. Poate unora place, poate altora nu.

Revin cu alte impresii cât de curând.

AHOY! Să aveți parte de vacanțe minunate și de telefoane de calitate cu ajutorul cărora să captați acele imagini memorabile, cu care să încingeți instagramul și facebook-ul!.

O vară minunată vă doresc!

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.