De pe țărmurile insulare ale Mării Egee și până în înaltul Munților Olimp. Jurnal în imagini realizat cu ajutorul lui Xiaomi Mi 11 Ultra

Grecia a devenit o destinație de vacanță favorită de curând, de vreo 3 ani. Nu o luam în considerare până când, ne-am zis într-o vară că hai să încercăm, nu avem nimic de pierdut. Și iată că ne-am îndrăgostit practic de ceea ce oferă și de vreo trei veri mergem mai mult pe acolo. Prejudecăți… Acum avem de gând să ajungem prin toate cotloanele sale, pe cât mai multe insule posibil, sănătoși să fim.

La fel și cu Thasos. Nu m-aș fi dus din proprie inițiativă, am ajuns parte a unui grup de prieteni care merg an de an acolo. Aveam prejudecăți… Și ne-am întors pe cât se poate de încântați din această mică incursiune de doar o săptămână, chiar cu păreri de rău că nu am călcat și nu am văzut și mai multe locuri frumoase ale insulei.

La fel și cu Xiaomi, o marcă pe care multă vreme am considerat-o una ieftină, cu telefoane de buget chiar ok, dar fără pretenții la capitolul foto-video. Iată că, la fel, prejudecățile mi-au fost infirmate în această săptămână petrecută pe plaiurile însorite ale Greciei.

Sau despre cum am fost împreună cu Xiaomi Mi 11 Ultra de pe malurie insulare ale Mării Egee și până în înălțimile și hăurile Muntelui Olimp, acolo unde sălășluiau Zeii antici, cum ne-am bucurat împreună atât de peisajele marine dar și de cele alpine, precum și de vestigii istorice, într-o frumoasă săptămână grecească.

Pe Xiaomi Mi 11 Ultra l-am primit cu o zi înaintea plecării, așa că m-am acomodat cu el chiar în timpul vacanței, ceea ce nu a fost de altfel foarte greu, pentru că interfața de utilizare este una destul de intuitivă și de simplă în utilizare. Iar cel mai tare smartphone la capitolul foto, cum îl recomandă de altfel dxo-mark, s-a comportat conform așteptărilor, cu rezultate de o calitate foarte bună, în mai toate condițiile de fotografiere.

Pe scurt, care sunt specificațiile foto-video ale acestui smartphone Xiaomi Mi 11 Ultra

• Sistemul foto principal are trei senzori mari
  • Camera principală are un senzor Samsung de 1/1.12 inchi, pixeli de 1.4 µm, super pixel 4 în 1 de 2.8μm, rezoluție de 50Mpix, diafragmă luminoasă f/1.95, sistem de stabilizare optic, focalizare laser în 64 de puncte
  • Cameră zoom 5x, cu un senzor de de 1/2″ și o rezoluție de 48MPix, Super pixel de 1.6 μm, distanță focală 120mm, zoom hibrid 10x și zoom digital 120x
  • Cameră wide cu un unghi de cuprindere de 128°, senzor de 1/2″ cu o rezoluție de 48MPix, super pixel de 1.6 μm, distanță focală de 12MPix
  • Filmare 8K/24fps, 4k/60fps, 1080p

Alte specificații, la fel de importante pentru realizarea de imagini foto-video de calite și pentru un comportament optim

• Procesor Qualcomm Snapdragon 888, cel mai performant la ora actuală, care induce un comportament impecabil tuturor aplicațiilor și permite filmarea la rezoluții înalte
  • Spațiu de stocare intern de 256GB și tip UFS 3.1, pentru stocarea unor cantități mari de poze și filmări din vacanțe
  • Acumulator cu o capacitate de 5000mAh, pentru o autonomie foarte bună, de exemplu pentru o întreagă zi de fotografiere intensivă
  • Are încărcare rapidă în doar 36 de minute
  • Ecran mare, cu o diagonală de 6.81 inchi și o rată de refresh de 120Hz, capabil să redea imagini cu o paletă coloristică vibrantă și un contrast foarte bun, dar și destul de luminos – 1700nits – pentru a fi lizibil într-o zi puternic însorită
  • Este certificat IP68, astfel de că rezistă la stropirile accidentale dar și la scufundările în apă dulce (nu și în apă sărată). Astfel că nu trebuie să stai cu grija lui în preajma lichidelor, atât când îl pui pe o masă sau când ești la piscină.
  • Și un plus din partea mea, este cel mai arătos telefon la ora actuală iar modul său foto proeminent pe spate arată că este un adevărat camera-phone.

Interfața foto-video arată în felul următor.

După cum se observă este o intefață destul de stufoasă, cu multe moduri de fotografiere și filmare – Pro, Video, Photo, Portrait și extra Night, 50Mpix, Short Video, Panorama, Documents, Vlog, Slomotion, Time-Lapse, Movie Effects, Long Exposure, Super Moon, Multicam, Clone, practic peste nevoile utilizatorilor obișnuiți.

La fotografiere permite activarea modurilor macro, tilt-shift sau al ecranului micuț de lângă camere pentru selfie-uri.

La filmare permite utilizarea treptelor de zoom optic sau digital, pauza pe filmare dar și fotografierea.

Este o interfață stufoasă dar destul de intutivă, cu ajutorul căreia se poate descurca oricine.

Apropo, mai sus aveți și două wallpaper-uri gratuite pentru Xiaomi Mi 11 Ultra…

Vă pot spune că Xiaomi Mi 11 Ultra mi-a demonstrat că este capabil să realizeze imagini foto-video de o calitate foarte bună, în mai toate condițiile de fotografiere, după cum voi arăta în scurtul jurnal în imagini de mai jos.

Cum face poze și cum filmează Xiaomi Mi 11 Ultra. Scurt jurnal de vacanță în imagini grăitoare

Sâmbăta am ajuns în Thasos, o insulă în care ne-am dus cu prejudecăți și ne-am întors cu minunate amintiri și cu o opinie total schimbată, după cum v-am mai spus deja. Pentru că am fost cu o gașcă de ispravă, alături de care ne-am simțit excelent, dar și pentru că am văzut locuri deosebite și peisaje superbe, cu plaje și golfuri sălbatice, cu stâncăraie de sute de metri biciută permanent de valurile azurii, sate de munte cu case din piatră dar și vestigii antice de pe vremea lui Homer și poate chiar mai vechi.

Pe scurt, insula Thasos este la fel de fotografică și instagramabilă ca orice altă insulă grecească, ca orice alt colțișor de Mediterană, ochi și bună dispoziție să ai.

Dar și un telefon bun cu care să obții imagini memorabile…

Primele peisaje care ne-au încântat le-am zărit de pe șosea, când am condus către Mănăstirea Arhangelului Mihail, așezată sus pe stânci deasupra mării, aproape de cer, parcă la fel ca mănăstirile Meteorei. Un peisaj de-ți taie răsuflarea, spectaculos, impresionant.

Aproape de ea, plaja Livadi, la care am mers într-o zi pentru huzureală la soare și baie în marea înspumată.

Cel mai tare și mai tare ne-a plăcut la plaja Salonikias, la care se ajunge pe niște drumuri unde faci adevărat off-road și unde nu v-aș recomanda să mergeți cu o mașină cu garda la sol joasă și care nu este 4×4. Mă rog, fiecare face cum dorește… Pante de 45 de grade, cu praf roșu și gropi…

Dar plaja Salonikias merită cu prisosință tot acest efort logistic. Acolo unde Xiaomi Mi 11 Ultra mi-a demonstrat din nou că se descurcă excelent la captarea peisajelor cu toate cele trei camere, principală, wide și zoom până la 5x.

Nu am putut sta doar la plajă sau în apă și m-am plimbat și stânga-dreapta golfulețului sălbatic, pentru a mă bucura de adevăratele peisaje marine din Thasos.

Frumos, tare frumos…

Într-o seară am mers în aglomeratul orășel Potos, unde am făcut baie de mulțime pe străduțele pietonale dar unde Xiaomi Mi 11 Ultra a fost pus la treabă în condiții de iluminare slabă – la apus în micuțul port turistic și chiar pe întuneric, unde o pisică mi-a fost model.

După cum se observă, se descurcă foarte bine în astfel de condiții, cu rezultate bune, clare, cu un nivel al zgomotolui de imagine destul de bine ținut sub control. Atenție, totul pe mod automat, fără a mă folosi de setările manuale. Pentru că grupul cu care eram nu avea timp să stea după mine și trepiedul meu…

Ce simpatice erau pisicuțele care îi așteptau pe pescari să vină cu capturile din bărci… poate poate apucă și ele ceva…

Într-o dimineață am mers la Ghiola, una dintre minunile naturale ale insulei Thasos, o piscină cu apă naturală în care cei curajoși se aruncă de la câțiva metri înălțime.

Afluxul de turiști de la acea oră a dimineții nu ne-a ținut prea tare acolo. Dar apoi am mers la plaja Livadi, un golf sălbatic cu foarte puțini turiști și unde ne-am simțit minunat.

Și cam așa arată plaja Livadi, filmată, cum altfel, cu Xiaomi Mi 11 Ultra…

Pozează bine, filmează la fel de bine. Imagini clare, cu o paletă coloristică naturală și de menționat că permite zoom-ul în timpul filmării.

O altă plajă sălbatică la care am fost, Kamali, și unde ne-am simțit foarte bine. Lume puțină, marea, caldă și cu valuri, stânci cu peisaje sășbatice… rețeta perfectă pentru câteva ore de relaxare.

Și la care m-am dus sus pe stâncile din stânga sa, pentru a mă bucura de peisajele aspre ale insulei Thasos, cu stâncăraie și valuri nervoase, înspumate, cu spuma zburând în aer… locuri în care mi-am adus pic aminte de asprimea țărmurilor irlandeze din mijloc de lună decembrie, numai că aici eram în miezul verii.

Poetice țărmuri…

Pe video arată și mai spectaculos…

Iar într-o altă dimineață am filmat la rezoluție 8K pe malurile vulcanice dintr-un mic golfuleț aproape de cazarea noastră, din Astris.

E și un crăbuleț pe acolo… aș fi stat toată ziua în căutare de peștișori printre rocile alea vulcanice. Cred că mai interesant ar fi fost să filmez peștișorii din adâncuri, când am făcut snorkeliing, dar nu am avut curaj să bag telefonul în apă sărată. Așa că pentru acele filmări m-am folosit de o cameră de acțiune…

Sătucele de munte din Thasos sunt alte obiective turistice importante, cum ar fi Theologos si Panagia, unde vă puteți delecta atât cu arhitectura caselor de munte grecești, din piatră, lemn și acoperiș din ardezie, cât și cu delicioasele bucate. Iar dulciurile, oh dulciurile, baclavalele, dulceața de nuci… de smochine… dulci și nevinovate ispite pentru orice gurmand.

Acolo unde camera wide de pe Xiaomi Mi 11 Ultra este pusă în valoare pentru captarea spațiilor largi de foarte aproape, cu rezultate foarte bune de altfel. Sau pentru realizarea unor close-up-uri la toate nimicurile puse la vânzare pe tarabele și în magazinele de suveniruri.

Ghici cine și-a făcut wallpaper în care a ascuns camera frontală? Cine-cine?

Un alt obiectiv turistic și istoric important este peninsula Aliki, acolo unde erau vechile cariere de exploatare ale marmurei.

Unde pot fi văzute un templu antic, bazilici ortodoxe din vremurile timpurii dar și vechile exploatări de marmură, la nivelul mării. Un traseu amenajat de aproape 1 oră și 30 de minute pe care îl recomand iubitorilor de istorie.

Pentru ca la finalul traseului să fac câteva poze unei leneșe pisicuțe și unde am constatat că Xiaomi Mi 11 Ultra captează un câmp de profunzime cu un bokeh fluid, deloc forțat, mătăsos. Un plus la acest capitol, în special la realizarea de portrete. Mai ales că pot fi făcute selfie-uri și cu camera principală, încadrarea realizându-se prin intermediul acelui mic ecran/afișaj de lângă modulul foto.

Alte imagini frumoase am realizat în capitala insulei, Limenas. Unde ne-am plimbat prin port dar și pe la vestigiile antice, de la Agora antică, pe la teatrul antic și până sus pe stânci la Acropole, de unde am am avut parte de adevărate priveliști panoramice asupra orașului și locurile dinprejur.

Normal, nu e vacanță ca lumea dacă nu facem poze și la mâncarea bună pe care o savurăm, aspect la care Xiaomi Mi 11 Ultra se descurcă la fel de bine. Imagini clare, cu o paletă coloristică frumoasă, parcă îți vine să mănânci pozele.

Și pentru că tot ce este frumos are și un sfârșit, a trebuit să părăsim insula Thasos. Iar pe feribot m-am zgâit la pescăruși pe mod foto…

…. dar și video.

… hipnotizant să privești pescărușii plutind pe deasupra ta… nu? o filmare dintr-un unghi mai rar folosit…

Am părăsit noi insula și malurile Mării Egee dar am mai avut ceva în plan pentru această vacanță de final de vară – să urcăm pe Olimp, legendarul munte al zeilor.

Cum s-ar spune, Xiaomi Mi 11 Ultra, zeul telefoanelor la ora actuală, pe muntele zeilor antici…

Unde soarele ne-a părăsit și am fost lăsați pradă cețurilor, norilor și ploilor. Am lăsat mașina la Prionia, am dormit două nopți la refugiul Spilios Agapitos și cel mai înalt vârf pe care am urcat a fost Skolio, cu o înălțime de 2911 metri. Mytikas (2918m) era învăluit în ceață și oricum accesul către el este prea periculos din punctul meu de vedere, așa că ne-am mulțumit să-i privim conturul printre norii deși.

Chiar și așa, consider că am avut parte de un weekend minunat, cu tablouri alpine spectaculoase la care dansul norilor și-a adus din plin aportul.

Normal, Xiaomi Mi 11 Ultra a fost din nou la înălțime, imaginile captate fiind chiar reușite. Și pot spune că bateria lui a ținut fără probleme toate cele trei zile petrecute pe Olimp, nu a fost nevoie sa-l reîncarc.

Mai multe detalii despre excursia noastră pe muntele Olimp aici – https://hailaplimbare.ro/2021/08/25/printre-ceturi-nori-si-ploaie-dar-cu-peisaje-de-legenda-pe-urmele-zeilor-antici-intr-un-weekend-pe-muntele-olimp/.

Ce mi-a plăcut la Xiaomi Mi 11 Ultra

• În primul și în primul rând am fost mulțumit de calitatea imaginilor foto dar și video de pe toți cei trei senzori.
  • Are senzori mari, cu rezoluție înaltă, pe toate cele trei camere – wide, principală și zoom, cu nu am mai întâlnit la niciun smartphone până acum.
  • Fotografierea cu setările automate în condiții slabe de iluminare produce rezultate destul de bune, clare, la care totuși se observă o ușoară scădere a nivelului detaliilor, fără a fi deranjantă
  • Sistemul de stabilizare optic de pe camera principală își face foarte bine treaba
  • Focalizează rapid și exact în mai toate condițiile de fotografiere
  • Filmează 8K/24fps și 4K/60fps, cu rezultate ok și cu utilizarea zoom-ului în timpul filmării (nu vă recomand utilizarea zoom-ului digital, rezultatele sunt slabe)
  • Iar calitatea sunetului captat este chiar ok
  • În timpul filmării permite și realizarea de fotografii, utilizarea treptelor de zoom și tot pe filmare se poate pune pauză și schimba unghiul/scena, pentru ca apoi să se poate relua filmarea în același fișier
  • Are un spațiu de stocare suficient pentru o tonă de fotografii și filmări
  • Acumulatorul din dotare este de ajuns pentru o sesiune de o zi de fotografiere intensă. Și se încarcă rapid la nevoie.
  • Este rezistent la scufundările în apă (dulce), astfel că deschide noi oportunități de fotografiere și filmare
  • Ecranul mic de pe spate, de lângă camere, este excelent pentru încadrarea la imaginile tip selfie
  • Și nu în ultimul rând, arată al naibii de bine, îmi place, este un terminal arătos și care pare destul de rezistent, construit pentru o utilizare intensă.
  • Aplicația foto-video nu s-a blocat deloc pe toată perioada de utilizare, funcționează impecabil

La ce ar mai fi de lucru, ce m-a deranjat

• Fotografiile și filmările cu zoom digital 10x sau mai mare nu au claritate, au o lipsă deranjantă a detaliilor, nu recomand utilizarea
  • O problemă apărută la acest terminal, care este unul de sampling, sper să nu fie și la cele comercializate la fel – în contre-jour apar artefacte destul de deranjante iar pe întuneric lumina este reflectată în dungi și pete luminoase, la fel, nu tocmai plăcute privirii.

Din punctul meu de vedere, Xiaomi Mi 11 Ultra este unde adevărat camera-phone, cu ajutorul căruia pot fi obținute fotografii și filmări de o calitate foarte bună și care poate mulțumi din acest punct de vedere chiar și pe cei pretențioși. Cum sunt și eu dar și mulți alții, mai pretențioși decât mine.

Este un terminal perfect pentru vacanțe, unde vă poate fi de folos la captarea unor imagini memorabile, pe care să le priviți cu plăcere alături de prietenii voștri, virtuali sau reali.

Și după ce m-am uitat din nou la pozele selectate, parcă aș mai da o fugă în Grecia, să o văd și toamna… 😀

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.