ASUS anunță noua ediție a concursului TIC destinat liceenilor din București, ASUS Learn and Compete 2024
ASUS România anunță o nouă ediție a concursului ASUS Learn and Compete 2024, organizat împreună cu Inspectoratul Municipiului București, competiție adresată liceenilor capitalei. În comparație cu competiția de gaming ROG Challenge realizată în paralel și adresată tot tinerilor liceeni, ASUS Learn and Compete 2024 propune un format similar celui de anul trecut, cu provocări și premii individuale pentru elevii participanți și profesorii coordonatori ai acestora.
După succesul pe care l-a avut competiția anul trecut, compania taiwaneză împreună cu ISMB, au decis să adopte aceeași materie și programă predată la școală pentru concurs și anume, Tehnologia Informației și a Comunicațiilor, prescurtat zis și TIC. În cadrul concursului, tinerii pasionați de tehnologie vor avea ocazia de a-și pune la încercare cunoștințele pentru unul dintre primele 3 locuri, premiate cu câte un laptop.
Datorită faptului că România va moderniza cu ajutorul fondurilor europene mai multe laboratoare de Informatică din țară, ASUS n-a mai văzut rostul de a înnoi laboratorul liceului câștigător, așa că vor fi premiați individual profesorii coodonatori și elevii câștigători.
„După succesul remarcabil al ediției 2023, suntem încântați să continuăm competiția ASUS Learn and Compete în 2024, fiind o tradiție să susținem pasiunea tinerilor pentru tehnologie. Liceenii își pot demonstra și îmbunătăți abilitățile TIC, ASUS fiind alături de ei cu un portofoliu vast de echipamente și soluții”, a declarat Bogdan Ivașcu, Country Manager ASUS România.
„Fie că sunt pasionați de codare, design sau inteligență artificială, fie că sunt doar la începutul călătoriei în lumea informaticii, acest concurs le oferă elevilor posibilitatea de a-și testa cunoștințele și de a-și dezvolta abilitățile într-un mod captivant și interactiv.
Echipa ASUS România își propune să cultive pasiunea pentru tehnologie și să le ofere susținere în explorarea lumii digitale într-un cadru educativ și distractiv.
Prin intermediul acestui concurs, elevii au șansa de a se conecta cu profesioniști din domeniul tehnologiei, deschizându-și orizonturile și facilitând legături valoroase în acest domeniu în continuă expansiune.
Mulțumim ASUS România pentru implicarea continuă în promovarea educației digitale și pentru oferirea acestor oportunități valoroase elevilor noștri. Prin colaborarea noastră, ne dorim să contribuim la formarea unei generații de tineri pregătiți să facă față provocărilor tehnologice ale viitorului.”, a declarat Vlad Florentin Drinceanu, Inspector Școlar General, ISMB.
Înscrierea se face în perioada 8 ianuarie – 1 februarie 2024 pe site-ul asuschallenge.ro, prin intermediul profesorilor coordonatori. De asemenea, aceștia pot înscrie în mod gratuit mai mulți liceeni ce doresc să participe la concurs.
Programul concursului este următorul:
- 8 ianuarie – 1 februarie: 2024 Perioada de înscriere
- 6 februarie 2024: Profesorii pot participa la un workshop online, unde organizatorii vor prezenta regulamentul și modul de desfășurare a concursului.
- 8 Februarie 2024: Elevii înscriși pot asista la un workshop online pentru a afla detalii despre concurs și regulament.
- 12 februarie 2024: Prima etapă a concursului se adresează tuturor participanților care respectă regulamentul. În urma acestei etape online se vor califica în finală primii 15 elevi, conform punctajelor obținute.
- 15 februarie 2024: Cea de-a doua etapă online va oferi încă o șansă de calificare participanților rămași. Vor fi desemnați alți 15 elevi finaliști, conform clasamentului etapei.
- 5 martie 2024: Finala se va desfășura în format fizic într-un spațiu ce va fi comunicat ulterior. La etapa finală vor participa maxim 30 de concurenți finaliști
- 5 martie 2024: După publicarea clasamentului final, organizatorii vor desemna câștigătorii locurilor I, II și III. Aceștia vor fi premiați cu câte un laptop ASUS. Cu același prilej vor fi anunțați și profesorii coordonatori ai câștigătorilor care vor fi premiați la rândul lor cu câte un laptop ASUS.
Toate etapele concursului se vor desfășura prin intermediul platformelor Kahoot! și Microsoft Teams, iar fiecare participant trebuie să aibă la dispoziție un desktop și cel puțin un smartphone conectate la internet. De asemenea, numărul total de concurenți va fi limitat la 2000 de elevi din clasele IX-XII.