Benq W1050 Review – Videoproiector pentru mini-cinematograful de acasă

Am destui amici și prieteni care și-au cumpărat videoproiectoare în casele lor și nu regretă deloc decizia luată. Pentru că experiența vizualizării unui film pe un perete, la dimensiuni mari ale imaginii, este una chiar mișto. Dacă mai conectezi și un sistem audio puternic la player-ul video, te simți ca la cinema, totul în propria sufragerie.

Iar acest BenQ W1050 este un videoproiector performant, capabil să asigure o experiență optimă din acest punct de vedere. Cel puțin așa mi-a dovedit pe toată perioada de utilizare.

Pe scurt, specificațiile acestui proiector BenQ W1050 sunt următoarele

• Tehnologie de proiecție – DLP
  • Rezoluție nativă – 1080p (1920×1080 pixeli), format 16:9
  • Luminozitate – 2200lm
  • Contrast –  15000:1
  • Lentile – F/# =2.42 – 2.62, f = 19.0 – 22.65 mm
  • Distanța de proiecție – 1.37-1.64 (imagine de 100 inchi  de la 3 metri)
  • Diagonală imagine clară – 60 inchi~ 300 inchi‎
  • Durata de viață a lămpii – Normal 4500 de ore, Economic 6000 de ore, SmartEco 10000 de ore
  • Are sistem audio încorporat de 2W
  • Conectică – 1x VGA, 1x Video In RCA, 2x HDMI 1.4a, 1x audio in, 1x audio out

Toate informațiile sunt disponibile pe site-ul oficial BenQ.

Din punct de vedere constructiv nu iese neapărat cu ceva inedit în evidență. Construcție de calitate, carcasă dintr-un plastic alb, pe care se văd mai greu firele de praf și amprentele, finisaje fără cusur. De remarcat că este un echipament destul de compact, așa că nu ocupă un spațiu important la amplasare.

După cum se observă, în spate există toată conectica necesară – un port mini-USB, un conector RS-232, unul VGA, unul video RCA, două porturi HDMI, un audio in și un altul out. Apreciez prezența a două porturi HDMI, pentru conectarea permanentă a două surse video High Definition. Ceea ce este tocmai ok dacă acesta este amplasat pe tavan, deci mai greu de schimbat permanent cablurile de conectare de la diverse surse video.

Iar în partea superioară oferă acces la butoanele de control ale interfeței dar și la reglarea dimensiunilor imaginii și clarității acesteia. Normal, există și o telecomandă cu infraroșu pentru control de la distanță.

Interfața este una destul de intuitivă, deloc complicată. Există mai multe sub-meniuri, unul pentru imaginea proiectată (mod, luminozitate, contrast, saturație, claritate, temperatura de culoare), un altul pentru audio, unul pentru dimensiunile imaginii (format, culoarea peretelui de proiecție, poziție, ajustare sau 3D), un altul pentru setări (limbă, culoare de fundal, poziția proiectorului) dar și unul pentru setări suplimentare (lampă, răcire, mod înălțime, parolă, led-uri indicatoare, resetare etc).

Există și un speaker, poziționat într-una dintre părțile sale laterale. Dar care poate fi utilizat mai degrabă în cadrul unor prezentări, nu și la vizionări serioase de filme. Nu este nici foarte puternic, nici capabil să redea vreun sound de calitate. Așa că, pentru vizionari ca la cinema, recomand utilizarea unui sistem audio mai puternic, eventual unul tip 5+1.

Însă mai important este faptul că am fost mulțumit din punct de vedere al experienței de vizionare, fie că m-am uitat la vreun film în weekend sau la transmisii sport, în special la cele cu tenis.  Proiectorul Benq W1050 este capabil să redea imagini clare, la rezoluție full HD 1920×1080 pixeli,  cu un nivel superior la detaliilor și un contrast foarte bun, plus o paletă coloristică frumoasă, care poate fi adaptată în funcție de preferințele fiecăruia. De menționat și funcția care ajustatează calitatea imaginilor redate în funcție de culoarea peretelui pe care se face proiecția.

Iar experiența de vizionare a unui film cu o imagine proiectată cât peretele de mare, este cu mult superioară celei oferite de un televizor, chiar dacă acesta are un plus la nivel de claritate și paletă coloristică. Însă, din punctul meu de vedere, cu cât este mai mare imaginea, cu atât experiența cinematică este mai spectaculoasă.

De remarcat totuși luminozitatea sa maximă este de 2200 ANSI Lumeni. Astfel că, pentru ca experiența vizuală să fie deplină, este necesar ca mediul de proiecție să nu fie puternic luminat. Pentru vizualizarea în condiții optime ale unui film, pentru imagini cu cea mai frumoasă paletă coloristică, aș recomanda întuneric total în acea cameră. Sau măcar semi-întuneric.

Ca la toate proiectoarele pe care le-am tot utilizat, acasă sau la serviciu, sistemul de răcire al lămpii are ventilator, deci zgomotul de fundal al acestuia se va face simțit la nivel auditiv. Zgomotul de fundal nu este unul tocmai deranjant iar un sistem audio la un volum generos îl va atenua, cu siguranță. Mai ales dacă proiectorul va fi poziționat pe tavan, departe de urechile privitorilor.

Concluzii despre Benq W1050

Pro

• Afișează imagini clare, de o calitate foarte bună, chiar și în funcție de culoarea peretelui
  • Oferă o adevărată experiență de mini-cinematograf
  • Are două porturi HDMI, pentru două surse video HD conectate permanent
  • Are sistem audio încorporat, însă bun doar la prezentări

Contra

• Ventilatorul de răcire se face auzit într-o cameră liniștită

Benq W1050 este unul dintre acele proiectoare capabile să proiecteze imagini de calitate, clare, cu un contrast bun și o paletă coloristică frumoasă, pentru a crea o adevărată atmosferă de mini-cinematograf în propriul living.

Proiectorul Benq W1050 are un preț aproximativ de 3000 Lei.

Bogdan Petre

Acest blog infiintat in 2008 este si va ramane pasiunea mea principala. Sunt interesat de gadget-uri de orice fel, de la smartphone-uri, tablete, laptopuri si pana la sisteme audio sau camere foto. In plus, incerc pe cat imi permite timpul sa invat noi lucruri despre arta fotografica. De asemenea, voi incerca pe cat posibil sa relatez despre locurile frumoase pe care le intalnesc in calatoriile mele din vacante.